stinalill

Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Stina - 20 januari 2010 02:55

Så var det alltså dax för en vakennatt. Men jag ska inte gnälla över det. Det var länge sen sist. Tankarna fladdrar runt i skallen - jag grubblar inte över nå´t, utan hjärnan vill bara inte släppa taget om tankarna. Det är som en nattfjäril, som fladdrar hit och dit. Eller kanske en slända :)


 


Visst är den vacker i sin enkelhet? Den satt på paketet jag fick av Lotta.


Jag ska passa på att TACKA för alla kommentarer jag fått från Johanna, Annsan, Lambergsfrua, Therese, Ruth, Margit och Lena!! Och jag bockar, niger och tackar oxå för berömmet ni har öst över mig!! Faktiskt !! blev jag själv ganska nöjd med Vinter-tavlan! Det var oxå roligt att läsa vad ni såg!


Ja vad ska man sysselsätta sig med denna tiden på dygnet? Jag skulle behöva klippa och färga håret. Men då måste jag ju ducsha efter och det är väl onödigt att väcka grannarna. Dom kan bli gnälliga..... Och av samma anledning kan jag inte sätta igång att sy heller. Jag har druckit en kopp te och ätit en mango - den kostar en point av mina 20 per dag, tror jag.


När jag gick ner i vikt förra gången, slängde jag min våg - jag gick ner utan den. Men sen köpte jag en så´n där digital våg. Med en massa finesser på, som jag inte kan använda. Bl a ska man kunna avläsa hur mycket fett ens kropp består av!! Men inte begriper jag hur man gör för att få reda på det - och inte begriper jag, varför jag ska ha reda på det heller.... Jag vet ju var mina valkar sitter - behöver ju bara titta i spegeln - huvva.....


Idag - igår - blev det inte mycket gjort. Hade en så´n där fruktansvärd tröttdag med bly i ögonlocken. Jag sydde om ramen till Vinter-tavlan. Hade sytt den med ett sidentyg innan. Och det drog sig. Så nu blev det ett bomullstyg istället. Så fick jag upp den på väggen. Gjorde sen ren symaskinen och smorde den.


Är det nå´n förresten som vet, hur man gör på gallerier typ - där man byter tavlor i ett kör?? Väggen blir ju som ett såll av alla tavelkrokar som jag flyttar hit och dit. Nu har jag ju en gammal tapet, så jag bryr mig inte. Men en vacker dag blir det en ny tapet eller möjligtvis målat. Då vill jag ju inte ha en massa hål i väggen.


Men nu ska jag nog spela några spel och sen uppsöka sänghalmen igen....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards