stinalill

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Lördaxnöje!!

Av Stina - 18 oktober 2008 21:15

Äntligen kommit till skott att sy. Det blir en duk i endast två färger. Jag har bara quiltningen och ytterkanten kvar att göra. Sen blir det väl ett foto, kan jag tro. Nu är det ju kväller, annars skulle jag kunna fortsätta sy tills den är klar. Men jag ska nog träna tålamodet tills imorr´n.....


Har lyssnat på P1 i princip hela da´n. Måste säga att det blir rätt tjatigt med alla upprepningar av nyheterna. Dom borde väl kunna fylla på med lite nya nyheter varefter dagen går...? På måndag ska jag allt göra ett besök på bibblan igen och se om jag kan hitta nå´n bra ljudbok. Aino Thorsell kanske :) Får väl se vad som finns - sen får jag beställa oxå.....


Idag har ViktVäktarna skött sig och inte frestat mig med några onyttigheter. Känns bra i kroppen. Det kanske kan gå vägen den här gången och jag blir av med några kilon.... Då skulle väl hjärtat hoppa jämfota av glädje ;)


Dax för en kopp kvällste och några smörgåsrån - helt enligt programmet.


Hittade ett rätt tjusigt svampfoto i mina samlingar. Visst är naturens mönster förunderliga?

 
 
Medresenärska

Medresenärska

18 oktober 2008 23:13

Hej på dej, mitt i natten.
Duktig du är som syr och låter dina fingrar vara kreativa.

Är du med i viktväktarna?? ibland måste man väl få fuska om man varit duktig många dagar i rad??? Jag skall försöka börja motionera ... det har jag sagt de 3 sista åren men har inte kommit igång på allvar ännu.

Ha det gott vännen!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

19 oktober 2008 00:13

In hit en snabbis för att se vad du har haft för dig i dag, kreativ som alltid med symaskinen och skapar vackra saker. En underbart fin svamp du har fotat, så skarp och fin i färgerna. Måste lägga huvudet på kudden nu, är trött som attans.
Sov gott min vän !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

19 oktober 2008 06:01

Oh! en stolt Fjällskivling, mums att äta rå som sallad ungefär. Måste vara skoj att kunna skapa saker av tyg, jag har broderat mycket förr när ögona var okey, symaskinen å ja har aldrig varit överens. Tyvärr.
Banta går lätt med en diet på råkost grovt bröd minimalt med socker och fett, men gud va trist, hehe. Jag har nog gett upp. Lycka till du:) Aino Trosell har ljudböcker vet jag. Bra val om uppläsarn kan njutas.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards