stinalill

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Istid och frysskåp

Av Stina - 15 januari 2010 20:53

Fredag idag IGEN!! Begriper inte varför dagarna ska ha så bråttom.... Jag hinner ju inte med.... Har sytt igår och idag oxå. Det var så bra, att Lotta kom inom idag och kollade på min tavla och gav mig råd. Vi kom fram till vissa ändringar - som nu är gjorda. Nu är bara själva monteringen kvar - då har jag inget bråttom längre.....


Av Lotta fick jag - inslaget i jättefint paket - en liten naturvit ängel, som sitter på en glaskula!! Såå himla fin!! Jag ska fota den, så ni får se - den ska hänga vid mitt sten- och "trälandskap". Och i sommar ska hon få komma ut till de andra älvorna på balkongen. Sen var ju det roligaste, att Lotta kom på besök förstås, så vi fick snacka av oss lite!! Dessutom var hon ner till ICA och hämtade ut paket åt mig. Det var canvastavlorna som äntligen har kommit!! Så nu ska jag skicka dom vidare till barn och barnbarn.


Så vill jag buga och TACKA för kommentarer från Annsan, Lambergsfrua, Johanna och Lena!! Glad för era inlägg!!


Var oxå ut idag och fotade den isiga vintern. ALLT är vitt, vitt, vitt - fullt med is överallt. Så det blir faktiskt ännu en vinterbild....

  

Inte skulle jag vilja sätta mig på den cykeln!! Man kan ju tro, att en ny istid är på väg!! Fast idag var det ändå "varmt" - minus 8 grader. Kanske dax att vänta på myggen ;) Och stackars Pippi - hon ser ut som ett frysskåp. Begriper inte hur jag ska få väck isen till nästa gång jag måste iväg och handla....


Men nu har jag i alla fall fått muntligt besked om, att Kjellins El är inkopplade på mitt "fall". Och ska komma och koppla elen till motorvärmarstolpen! Dessutom har jag nu fått mitt handikappparkeringstillstånd. Tror det underlättar lite kanske i snabbhet, att jag är känd på kommunen sen min anställning som chef.


Och igår var El-Jansson här med kyl/frysskåpet. Och det gick INTE in i gluggen!! Men Jansson ringde en snickare han kände och efter en timme var snickaren på plats med såg, yxa och kniv!! Och visst fick han in skåpet på plats och snyggt blev det oxå. Harry - som byggde väggen åt mig - fick beröm för stadig och välbyggd vägg. Sen passade jag på att fråga denna snickare, om han ev ville åta sig, att bygga in mitt fula elskåp. Jodå han tog måtten. Och när jag ändå var igång, frågade jag om han kunde tänka sig, att bygga ett valv i öppningen in till rummet1 Nu jäddrar!! han återkommer med kostnadsförslag.... Bäst att passa på innan jag får min ålderspension - då blir inkomsterna lägre ändå....

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 januari 2010 12:12

Ja där blir man kall om rumpan om man skulle kliva upp på den cykeln ;)
Grattis till tavlan, kylskåp och förbättringar som är på gång både i lägenheten och för Pippi!
Jag neg för nymånen i tankarna, när jag hade gått och lagt mig ;)

Silverpilen, hm, ja varför inte. Låter lite snabbt kanske. Silverkulan - då tänkte vi på oss själva som kulor i en silverfärgad bil *fniss*. Kul med namnet Pippi på din bil. Vi hade en gul liten bil en gång och den kallade vi för brevlådan - det kändes som att posta sig själv när man vecklade in sig i den.
Ha en trevlig helg!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

16 januari 2010 19:40

Åter nytt till samlingen på altanen när sommaren kommer, roligt med presenter som är lyckade. Så bra att du blev nöjd med din nya tavla, visar du upp den snart ? jag är så nyfiken.

Huvvaligen så nerisade cyklar, hoppas inte min ser ut så när jag kommer hem, är helt beroende av min "Berta"..
När du väl får elstolpen så är nog vintern över, men det kommer flera vintrar och då finns den på plats.

Grattis till kyl/frysskåpet och att du fick fixat det så snabbt, och mera nytt på gång du får det så fint när du får ordningpå allt.
I kväll blir det Robinson och i morgon stora packardagen för hemfäd, VILL NTE HEM NU, EFTER PÅSKEN KANSKE, eller till våren !

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards