stinalill

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Välkommen lilla fjärilsbaby!!

Av Stina - 28 januari 2010 17:54

Igår slog jag rekord!! Jag åt frukost kl 13.30 Hela da´n blev konstig - jag hann inte äta det jag skulle enligt programmet, innan det var läggdax igen! Men jag kan förklara - jag hade en ickesovarnatt - så jag somnade inte förrän vid 6-tiden på morrón! När jag inte kunde sova, tyckte jag att det var lika bra att gå upp. Så här satt jag och handsydde mitt i natten!! Men jag lovar - jag SOVER ytterst sälIan om dagarna. När tröttheten blir övermäktig, lägger jag mig och vilar. Och som Lena mycket riktigt påpekar - det är väl tur, att vi KAN lägga oss och vila!!


  

Det här babytäcket blev äntligen klart idag! Men så har det gått i ultrarapid oxå..... Och jag är faktiskt rätt nöjd!! Det är menat som ett vagnstäcke till min vän Lotta, som ska bli farmor i april!! Förstås för vidare befordran till son och svärdotter.


Detaljer från täcket. Denna färg är mest överenstämmande med verkligheten.

  

 

Det var alltså de här fjärilarna jag handsydde på under min vakennatt. Tänkte först skriva "broderade", men det är att ta till. Det enda jag KAN "brodera" är kedjestygn. Annars får allt symaskinen göra jobbet..... Jag tror, att det är första gången jag har sytt nå´t i rosa/cerise. Inte "min" färg liksom.....


Ett stort TACK till Ruth, Lena, Lambergsfrua, Ankie, Johanna och Skomakar-Lisa för värdefulla kommentarer!! Kul att jag fick två olika recept på kålpudding! Tack oxå för det Lambergsfrua och Ankie! 


För övrigt är livet ganska stillsamt. Det snöar och snöar, så nu ser min Pippi ut som en gräddbakelse igen! Nu måtte väl den mest vinterälskande fått sitt lystmäte!! Snövallarna utanför balkongen är nu så höga, så jag ser inte ICA-parkeringen bakom. Tycker att det har pratats så mycket om jordens uppvärmning. Men den uppvärmningen måtte ha kommit av sig här uppe i Sverige..... 

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

28 januari 2010 22:50

Så himla gulligt barnvagns-sett, det kommer att väcka beundran för alla som ser det. Så milda fina färger, nu vill det till att det blir en flicka, men det kanske dom har fått veta redan.
Undra på att du inte kan sova på natten när du i din iver sitter och syr, då blir man inte trött, hjärnan jobbar febrilt, så skyll inte på John Blund när han gick bara förbi din dörr när du inte låg i sängen.

Skrattar när jag läser vad du skrev för ett år sedan, "DÅ LÄRDE DU DIG KNYCKA BILDER PÅ NÄTET" hahaha.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 januari 2010 22:56

Kanske inte dina färger, Stinalill, men ack så vackra! Det här kommer den lilla babyn att sova gott under, Ljuvliga små fjärilar. Du är bara så skicklig med dina händer - konstnär ut i fingerspetsarna.
Hoppas nu du kan sova gott i natt när jobbet är klart.
Varmaste godnattkramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

28 januari 2010 23:47

MEN så fint!! Det kommer inte att finnas en unge i Sverige som har ett lika fint täcke - förutsatt att du inte sytt det förstås! Kramen Annsan

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

29 januari 2010 14:12

Stinalill!
I vår lokaltidning NWT hittade jag i onsdags en artikel om Elisabeth i Lennartsfors (Värmland), som älskar vackra tyger och säljer på nätet. Kanske du redan känner till henne, annars får du länkadresserna här.
http://www.lapp-elisa.com/swedish/index.html
Hon bloggar också på
http://lapp-elisa.blogspot.com/
Önskar dig en trevlig helg!
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 januari 2010 16:52

Åhhh...det är ju nästan så att man blir religiös på kuppen idag när du visar ditt ljuvliga arbete...ja, jag blir faktiskt helt "tagen" =D
Lycklig det barn som får vila under detta täcke !!!
Önskar dig en fin helg och kram på dig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LottaPotta

2 februari 2010 19:38

Har naturligtvis redan ringt dig. Vill bara än en gång säga att jag är så tacksam för din vänskap. Inte bara för täcket...det vet du! Har i dag fått en ny ultraljudsbild. Hon käkar och växer. Enligt Samantha så får hon även sång, svenska och matematik i närkontakt med pappa en stund varje dag. De vill att jag tackar så mycket för det fina setet de skall bli ägare till. Samantha hälsar att du har en innestående taiwanesisk middag att se fram emot. Håller med er alla... Vilken början på sitt liv att vara så älskad och nerbäddad under detta vackra täcke och under fjärilsvingars beskydd!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards