stinalill

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Pippilotta, Viktualia, Rullgadina, Krusmynta i vinterskrud

Av Stina - 29 januari 2010 21:40

Bara ett snabb-inlägg. Satt och kollade på nätet på en adress jag fick av Lambergsfrua och tiden bara rusade iväg. Extra tack för den adressen - MYCKET intressant!! Där kan man göra av med MÅÅNGA pengar!! Och drömma sig bort bland alla tyger - suck....


Ett stort TACK till Ruth, Lambergsfrua, Annsan och Lena för era berömmande kommentarer!! Tackar och bugar ödmjukast.....


I eftermiddax tänkte jag, att jag skulle försöka få fram Pippi under snön. Och jag kunde inte motstå, att ta ett foto av henne, innan jag började borsta bort all snö. Bara så jag kan komma ihåg i sommar hur mycket vinter denna vinter var....

 

Fotot är taget i "blå timmen" som synes. Inte ser det särskilt frestande ut, att ta sig en biltur precis.....


Idag kom Solveig inom i förmiddax. Hon hade varit och slösat pengar på tandis och tog en tur hit efteråt. Bland annat fick jag lite hjälp i "pensionsdjungeln". Jag blir ju ålderspensionär till sommar´n gu bevars. Och det är många delar i den pensionen minsann. Så krångligt och innehållsrikt, att det bara är att ge upp tron, att man ska kunna kolla på egen hand, vad det kan bli i plånboken. Det är ju gamla ATP och nya pensionsavtalet, PPM och IP-fond och fan och hans mormor. Så det är nog bara att snällt ansöka om pension och hålla tummarna.....


Så tog jag mig en kort-kort promenad till ICA och köpte fredaxgodis ikväll!! Jojomänsan! Skumbananer i lösvikt blev det!! Och helt innanför Viktväktarramen!! Helt "tillåtet"!! Och gott var det - men inte 17 orkar jag äta mina vanliga mackor till teet ikväll.... Det är mättande med skumbananer ;)

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

29 januari 2010 23:32

Har också suttit och tittat på dessa tyger, men tyckte inte det var så speciellt billigt, men många fina tyger var det.
Lilla Pippi ser ut som en påsk-kyckling med ett äggskal på huvudet, så gullig såååå.

Så bra att det finns godis som du kan äta utan att få dårligt samvete över vad vågen skall säga i efterhand.

Ha en trevlig helg vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

31 januari 2010 16:55

Ja, inte var tygerna billiga, men de var vackra tycker jag. Roligt att du kollade upp länken - och det gjorde tydligen Ruth också:)

Din lilla Pippi med det imponerande långa namnet är jättesöt i sin vinterskrud - men lockar inte tillnågon åktur ;)
Ha det bra och en skön söndagskväll önskar jag och skickar mina varmaste kramar

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
margit

margit

1 februari 2010 00:21

va söt den är lilla bilen med snökostymen...
Skumbananer..det låter mycket gott det!! Kansk nåt att prova på....Haft en trevlig dag idag..med gäster...ätit o umgåtts tillsammans...
Kramen Stina!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Lena

Lena

1 februari 2010 16:53

Vad ska vi göra vännen...åt all snön menar jag...din "Pippi" ser då inte alls inbjudande ut i sin vinterskrud.
Vi har fått mer snö natten som gick här i Göteborgstrakten och än mer ska det visst komma i morgon...
Varma kramar till dig som tröst !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards