stinalill

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Skynda, fynda

Av Stina - 1 februari 2009 12:26

Igår ringde Harry för att komma hit och fortsätta med snickringen. Pratade oxå med hans fru - Annsan. Hon skulle till Lindesberg och köpa skor till dotra - frågade om jag ville med. Kul med en utflykt, så jag hakade på. Vi kollade sen på skor i en lada mitt ute i ingenting! Det fanns inte ens skyltar som visade vägen! Annsan hittade snygga stövlar (i skinn - fast fejk) för under 300:-!! Undertecknad köpte inget - eftersom jag inte är i behov av fler skodon....


Sen - var vi till ett ställe i Lindesberg - som jag kommer att åka till fler gånger!! Se tygerna ovan!! Oj vad tyger det fanns!! Och billiga!! Lapptäckstyger - 110 bredd - för typ 90:- metern!! Kostar annars ca 200 - 250:- metern. Lakansväv för 29:- metern. Så det gick ju bara inte att låta bli.... Dom hade köpt in ett stort konkurslager från Vilhelmina!! Och Ruth - du skulle se - garner i massor!! Där kan jag nog lätt tillbringa ytterligare några timmar. Synd att man inte har ett fetare bankkonto.... Undrar om Margot Wallström skulle kunna skänka lite till "välgörenhet"....


Efter den utflykten fikade vi hos Annsan framför brasan i deras öppna spis. Härligt varmt och gott! Och Harry - han fixade hemma hos mig - medan vi var ute och förlustade oss.... Nu är väggen mot kyl/frysen hel och fin igen. Och microhyllan snart klar. Det tar sig, sa mordbrännarn.....


Det var fantastiskt vackert på väg mot Riddarhyttan igår! Synd att jag inte tänkte på, att ta med kameran. Frosten böjde de smala björkarna neråt och allt var klätt i vitt. Där hade det kunnat bli riktiga julkortsmotiv.....


Jag älskar mornar - när jag får sova dom!! Så skönt, så skönt! Vaknade i och för sig vid 9 idag, läste gårdagens tidning länge och omsorgsfullt och låg sen och slumrade och njöt i min ullbädd. Gick inte upp förrän kvart i 12!! Ska ta ett varmbad sen - synd att jag inte har en öppen spis - det hade varit njutbart.... Sen ska jag med Annsan på konsert i Korpen - Skbg:s kulturhus. Även kallat "Svartbygget" eftersom huset är svart - därav det officiella namnet "Korpen". Där framför Hans Leygraf tillsammans med Bergslagens Kammarsymfoniker verk av Beethoven, Schubert och Haydn. Det blir nog en höjdare tror jag! Hoppas bara jag kan låta bli att hosta. Får ladda med Fischerman....

 
 
Ruth

Ruth

1 februari 2009 14:04

Men vännen då :D såååå mycket du har fyndat, härliga tyger i dovare färger, skall bli roligt att få se vad du skapar för fint av dom. Härligt med utflykter till ställen man brinner för. Skulle gärna velat varit med och köpt garn, har dom ingen Webb-affär ? Hoppas ni får det trevligt på Korpen.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards