stinalill

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Stina - 10 februari 2009 19:53

Var ut och köpte varsin semla till Harry och mig idag. Och jag kunde inte motstå att fota den här pilen igen - egentligen är det två pilar. Nu har det ju kommit ännu mer snö, så det såg rätt sagolikt ut....


Som sagt - idag har Harry varit här. Och han har fått upp micron på en hylla ovanför spisen + en hylla till ovanför micron. Så himla skönt, att ha lite space, när jag ska bre mig en macka eller nå´t!! Tack Harry - du är en pärla!!


Så fick han ner hörnskåpet i rummet och placerade det ovanför Ivar-hyllorna i syrummet. Det passade precis och behövdes inte skruvas fast i väggen faktiskt!! Så kom oxå nya TV:n upp och Harry fick t o m igång den!! Fast TV-dosan fungerade inte - så jag får t v byta kanal och så direkt på TV:n. Men det fixar sig väl så småningom.


Så nu känns det som om saker och ting är på G. Nu kan jag flytta sängen intill väggen och sätta upp lite tavlor. Men imorr´n ska jag skjudsa Jusma till Västerås - hon ska dit på nå´t ultraljud och ville inte köra själv. Så det blir lite avbrott - ska passa på att uträtta några ärenden oxå. Sen på fredag ska jag själv på ultraljud av hjärtat i Västerås. Och då åker jag vidare till Bennarby direkt efter det. Fredagen den 13....


Måste komma ihåg att ringa tandis imorr´n oxå. Tappade en plomb, när jag smaskade i mig ett vitlöksbröd ikväll. Oförutsedd utgift.... Ja pengar är till för att rulla, men nu har dom nog rullat lite för fort ett tag. Dax för mig att ställa mig på bromsen.... Men lägenheten SKA bli klar - så jag känner mig nöjd. Ibland längtar jag tillbaka till, när man hade TVÅ löner att göra av med varje månad.... Nog kändes det tryggt att veta, att pengarna alltid räckte. Plus att man var två, som var "ansvariga" - icke att förglömma.... Men det är ju bara en sida av en relation - det fanns baksidor oxå - minns jag....


Nu ska jag ut och skotta fram bilen, så det inte tar så´n tid imorr´n.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards