stinalill

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Stina - 1 februari 2009 21:34

.... längtar dit, när man kan gå iväg och plocka en riktig bukett liljekonvaljer och ta med hem. Och sen gå och sniffa golukten i flera dagar.... Första februari idag - kanske om sådär fyra månader....


Det var en häftig konsert!! Hans Leygraf är 88 bast och spelar som en gud. Inga noter där inte. Han måste ha allt i ryggmärgen. Han såg gammal och skör ut - men jäklar vad fingrarna dansade på tangenterna!! Man kan undra om han har samma kom ihåg, när det gäller vardagliga saker.... Egentligen är ju inte jag rätt kvinna att bedöma, om någon är duktig på att spela. Är inte säker på, att jag skulle höra, om det blev en felaktig ton. Men nog var han suverän - det är jag säker på.


Egentligen är det ett bra utbud av musik i Skbg. Kammarmusikföreningen ordnar konserter lite nu och då. Och nu blir det opera här framöver - direktsänt från Metropolitan i New York på storbildskärm på Korpen. Ska bli spännande att se. Så har dom startat en filmförening där man kan bli medlem och kolla på film. Och det är ju rätt bra - man drar sig ju för att åka till Köping eller Västerås, för att gå på bio.


Långt samtal med Anita idag. Saknar henne. Vi diskuterade Sveriges förfall - eller diskuterade - vi har allt samma åsikter. Vi kom fram till att vi väntar med att träffas tills min hosta gått över. De är inget kul, att sitta och hosta och hosta. Och hostan blir alltid värre, när jag talar. Men den MÅSTE ju ge med sig snart. Är så förb.... less..... Men - det är ju för väl, att jag kan sova på nätterna ändå.....

Av Stina - 1 februari 2009 12:26

Igår ringde Harry för att komma hit och fortsätta med snickringen. Pratade oxå med hans fru - Annsan. Hon skulle till Lindesberg och köpa skor till dotra - frågade om jag ville med. Kul med en utflykt, så jag hakade på. Vi kollade sen på skor i en lada mitt ute i ingenting! Det fanns inte ens skyltar som visade vägen! Annsan hittade snygga stövlar (i skinn - fast fejk) för under 300:-!! Undertecknad köpte inget - eftersom jag inte är i behov av fler skodon....


Sen - var vi till ett ställe i Lindesberg - som jag kommer att åka till fler gånger!! Se tygerna ovan!! Oj vad tyger det fanns!! Och billiga!! Lapptäckstyger - 110 bredd - för typ 90:- metern!! Kostar annars ca 200 - 250:- metern. Lakansväv för 29:- metern. Så det gick ju bara inte att låta bli.... Dom hade köpt in ett stort konkurslager från Vilhelmina!! Och Ruth - du skulle se - garner i massor!! Där kan jag nog lätt tillbringa ytterligare några timmar. Synd att man inte har ett fetare bankkonto.... Undrar om Margot Wallström skulle kunna skänka lite till "välgörenhet"....


Efter den utflykten fikade vi hos Annsan framför brasan i deras öppna spis. Härligt varmt och gott! Och Harry - han fixade hemma hos mig - medan vi var ute och förlustade oss.... Nu är väggen mot kyl/frysen hel och fin igen. Och microhyllan snart klar. Det tar sig, sa mordbrännarn.....


Det var fantastiskt vackert på väg mot Riddarhyttan igår! Synd att jag inte tänkte på, att ta med kameran. Frosten böjde de smala björkarna neråt och allt var klätt i vitt. Där hade det kunnat bli riktiga julkortsmotiv.....


Jag älskar mornar - när jag får sova dom!! Så skönt, så skönt! Vaknade i och för sig vid 9 idag, läste gårdagens tidning länge och omsorgsfullt och låg sen och slumrade och njöt i min ullbädd. Gick inte upp förrän kvart i 12!! Ska ta ett varmbad sen - synd att jag inte har en öppen spis - det hade varit njutbart.... Sen ska jag med Annsan på konsert i Korpen - Skbg:s kulturhus. Även kallat "Svartbygget" eftersom huset är svart - därav det officiella namnet "Korpen". Där framför Hans Leygraf tillsammans med Bergslagens Kammarsymfoniker verk av Beethoven, Schubert och Haydn. Det blir nog en höjdare tror jag! Hoppas bara jag kan låta bli att hosta. Får ladda med Fischerman....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards