stinalill

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Stina - 4 februari 2009 20:45

Det blev en bild  som är tagen mot väggen utanför mitt fönster. En gång var det väl nå´t vackert - utan frost.... Innan ålderdomen tog den....


Idag blev det då inte ett enda stygn sytt. (Jodå Ankie - jag kollade igenom alla tygkassar...) Var och tog PK-prov och då säger sköterskan "Hördu det där låter som svikthosta - jag går o pratar med doktorn". Och med tanke på tidigare reaktioner *host* gick jag med på snabbsänka, EKG, lyssnad på lungor och hjärta, vägd - fy 17 - mätt blodtryck och puls..... Och - sen blev jag skickad till Fagersta på lungröntgen. Så ska jag ner till Läkarstation imorr´n igen - för att få reda på, att allt var okej. Vilket jag tror. Jag har bara en jäkla hosta!! Och nu har jag överutnyttjat Landstingets resurser..... Sänkan var okej, blodtrycket och pulsen var okej, EKG visade att jag har flimmer - vilket inte var nå´t nytt. Och hela dan har gått åt fanders..... Jovisst - det är bra att man är noggrann och att man inte skiter i mig. Men det KÄNNS så överdrivet.... Kom igen då jag verkligen ÄR sjuk - men då blir man hemskickad från sjukan så snart man kan stå upprätt...


Ja jag fick vit färg köpt i Fagesta i alla fall. Som jag ska ha till att måla hyllor till badrummet plus två hallampor som ska bli vita. Och en födelsedagspresent till svärsonen blev oxå köpt - alltid nå´t av värde uträttat. Sen blev det sängen, när jag kom hem. Hade inte hunnit läsa Fagerstaposten imorse en gång....


Ja det där med större öron, när man blir gammal, togs nog inte riktigt på allvar. Men det ÄR sant!! Sen att minnet krymper - eller att hårddisken blir full, som jag föredrar att säga, är ju oxå sant. Det vet vi väl - alla virriga tanter....?? Huruvida snoppen krymper med åldern, är jag inte riktigt insatt i. Nog för att jag har haft "kontakt" med en del sådana, men jag stannade nog aldrig så länge, att jag märkte nå´n skillnad.... Ja man kan slita sitt vitnande hår, som är färgat, men nog 17 har man kommit in i ålderDOMEN.... På gott och på ont. Och just idag så känner jag mig ålderdömd oxå. Men imorr´n känner jag mig nog som 17 igen....


Apropå stora öron förresten - doktorn kollade ju i örona av rutin och ohejdad vana. Där fanns vax.... Kanske en anledning till, att jag tycker att jag hör lite dåligt. Så beror det ju på - VILL jag verkligen höra bättre?? Eller ska jag låta skiten sitta kvar?? Kan man spola örona rena på Landstingets bekostnad?? Tänk om man kunde göra så med ögona oxå - så man såg lite bättre?? Men det blir en åtskilligt dyrare historia - för ögona räknas inte till kroppen. Hos Landstinget.









Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards