stinalill

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Stina - 9 februari 2009 21:25

... åsså är det kväll igen.... Jäddrar va fort det går....


Har plockat lite med ditten och datten idag. Försökte skruva upp en krok i hallen, men jag fick ge upp. Man måste nog borra lite innan det går att få dit nå´n skruv. Ska ha upp en rejäl krok att hänga väskan på. Allt måste ha SIN plats - så jag hittar även i stressade lägen. Och jag måste ha rutiner, så jag inte glömmer nå´t. T ex låsa dörren eller nå´t sån´t..... Det är en hel del invanda rutiner, som jag måste lära om nu i nya lägenheten. Det mesta har nya platser. Och efter att i 12 år haft spishanduken till vänster om diskhon, så är den nu till höger. Bara som ett exempel.


Har idag frusit som en hund - så där ända in i ryggmärgen. Skulle ju kunnat ta ett hett bad, men har försökt värma mig i ullbädden istället. I rummet har jag stängt av elementen, eftersom jag sover bättre, när det är svalt. Så jag får väl skylla mig själv, när jag då sitter och fryser om dagarna.... Temperaturen är statistiskt sett lagom om man har den ena handen i frysboxen och den andra i ugnen....

Av Stina - 9 februari 2009 14:17

Ja till slut var tanten tvungen att ge efter för de vackra vyerna och ge sig ut på en liten promenix. Det blev massor med foton tills fingrarna blev alldeles stelfrusna. Märkligt hur grenarna fångar upp snö i stora sjok! Och långa blå skuggor i februarisolen.... Javisst är det vackert!! Men det är ju så jäkla kallt! Ja, ja jag vet - man kan ta på sig mer kläder - man kan springa sig varm.... Men himmelskt skönt är det, när man kommit in och tinat upp tår och fingrar.... Men våren och sommaren är minst lika vackra som kalla vintern. Och vi går åt rätt håll nu!!


Skulle nog egentligen komma till skott och börja sy igen. Men jag skjuter på det lite till..... Har målat mina lampor och hyllor tre gånger nu - så nu är det bara att vänta på en lång människa och en slagborrmaskin.... Såg att dom hade en kombinerad borrmaskin och skruvdragare på Lidl förr 500:-. Men det känns lite onödigt på ett vis. Hur många gånger skulle jag använda den, sen när jag har fått lägenheten klar....




Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards