stinalill

Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Så har denna dag gått ifrån vår tid.....

Av Stina - 9 februari 2009 21:25

... åsså är det kväll igen.... Jäddrar va fort det går....


Har plockat lite med ditten och datten idag. Försökte skruva upp en krok i hallen, men jag fick ge upp. Man måste nog borra lite innan det går att få dit nå´n skruv. Ska ha upp en rejäl krok att hänga väskan på. Allt måste ha SIN plats - så jag hittar även i stressade lägen. Och jag måste ha rutiner, så jag inte glömmer nå´t. T ex låsa dörren eller nå´t sån´t..... Det är en hel del invanda rutiner, som jag måste lära om nu i nya lägenheten. Det mesta har nya platser. Och efter att i 12 år haft spishanduken till vänster om diskhon, så är den nu till höger. Bara som ett exempel.


Har idag frusit som en hund - så där ända in i ryggmärgen. Skulle ju kunnat ta ett hett bad, men har försökt värma mig i ullbädden istället. I rummet har jag stängt av elementen, eftersom jag sover bättre, när det är svalt. Så jag får väl skylla mig själv, när jag då sitter och fryser om dagarna.... Temperaturen är statistiskt sett lagom om man har den ena handen i frysboxen och den andra i ugnen....

 
 
Ruth

Ruth

9 februari 2009 23:18

Så många härliga vinterbilder som visas upp på många bloggar, blir bara så hiskelig avundssjuk, här är det ingen vinter. Det blir så rent ljust och mysigt suck för Lerum.
God natt vännen.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards