stinalill

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Kanske inte sååå kallt, men.....

Av Stina - 11 februari 2009 20:37

.... visst skulle det vara bra med en kamin på magen, när man går ut i vintern..... Våååår - jag längtar till våren.... Fast det hjälps ju inte hur mycket jag än längtar dit - nu ÄR det vinter - basta! Ingen vits att försöka ändra nå´t man inte rår på. SSS... bilden fungerar ju inte längre, sen jag förstorade upp den.... Gubben ska ju öppna rocken och visa vad han har inunder - en kamin....Sen klarar jag inte att radera den heller....


Det blev ingen Västeåsresa idag. Jusma ringde och mådde dåligt - hade inte sovit inatt. Så hon hade ringt återbud till sjukan. Och sen till mig då. Så jag fick en xtra dag, som blev tom. Och då skulle jag naturligtvis ha fyllt den med nå´t roligt eller åtminstone nyttigt. Men det blev inget av det. Var ut och handlade lite fil och frukt. Annars ingenting.


Jo jag har pratat med min som - han verkade må riktigt bra. De är så roligt - jag hör på en gång på hans röst hur han mår. Och de är ju gott för en moder, att höra att allt är bra.....


Så har jag oxå ringt målarn. Höll på att leta ihjäl mig efter hans telefonnummer, som jag hade skrivit upp nå´nstans, så jag skulle komma ihåg vars jag hade skrivit det.... Vi kom preliminärt överens om torsdag, fredag nästa vecka.


Inatt försökte jag lösa problem i månens sken.... Eftersom väggen där nya TV:n nu sitter, är så dålig att fästa i - så vore det ju en toppengrej att fästa den i sänggaveln istället!!! :)) Men - jag har bara så svårt att räkna ut, om det går. Då måste man ju liksom vända stativet upp och ner och sen lossa skruvarna från stativet till själva TV:n och vända upp och ner på TV:n - så den blir rättvänd.... Det där förstod ni va?? Tänkte väl det - inte jag heller. Rättare sagt - jag vet inte, om det går att vrida stativet tilläckligt. Men det vore en jäddra bra grej. Då skulle jag ha TV:n alldeles nere vid tårna.


Ja, ja det är stora problem man handhar. ;) Men dom där RIKTIGA problemen känns inte som jag rår på. Trafficing, sexuella övergrepp, prostitution - för att inte tala om krig och svält och barn med tomma ögon, som förlorat allt hopp.... Jag kryper ihop i min lilla del av världen och försöker sova om natten.....

 
 
Ingen bild

synne

12 februari 2009 18:33

Det blev Tindra som den lilla ska heta."smil" kram Synne

 
Medresenärska

Medresenärska

12 februari 2009 18:43

Stora och små problem. Visst tar man de små först och tar man dem på natten så blir de ju större också. Tar man så de stora på dan så vet jag inte hur de håller sig ...

Det där med stativet till TV:n förstod jag inte riktigt men vet du .... Blir det inte väldigt dammigt i TV:n om du sätter den på sänggaveln. Du vet ju hur dammet yr även om man städar aldrig så .... Jag tänker på de stora hålen i själva TV:n där det skall vara fri passage (förstår du??) ligger det för mycket damm där kan det börja brinna i dem, har de tutat i mig.

Ja, ja det där förstår du bättre än en gammal Medresenärska.

Kul att läsa hos dig för det känns som du pratar till mig. Jaa, du skriver så bra.
Ha det gott!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

12 februari 2009 19:52

Tror nog inte så värst mycket på det däringa med att sätta Tvn på sänggaveln jag heller, tror inte du kommer att bli så nöjd med det. Är nog inte så svårt att borra hålen i betongväggen så den kommer dit den först var tänkt.
Sov på saken i natt och se vad du kommer fram till med John Blunds hjälp.

http://trollpackan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards