stinalill

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Stina - 1 januari 2009 17:40

Känner mig allt lite som Seger - en stor gäsp behövs.... Har börjat det nya året med att - just det - packa!! Begriper inte hur  mycket pryttler och pinaler det finns i detta lilla hem.... Men - nu är alla garderober inklusive överskåp tomma - förutom kläderna, som hänger på galgar. Och en hel del i porslinsskåpen är oxå packat. Så nu är rumsbordet fullt igen både uppepå och under med kassar och kartonger..... Och nu börjar alltså livet då man kommer att leta - var la jag nu den tröjan, plastpåsarna, burken o s v.


Igår kväll var jag ner till Heffa och Herbert. Hon hade dukat så fint med små liksom "smörgåstårtor" och ost och kex m m. Så det var trevligt att avsluta året i sällskap. Även om jag inte stannade till kl 12. För då låg jag i sängen och hörde alla raketer och smällare, innan jag somnade.


Vad månne detta nya året föra med sig....??  Hoppas och önskar att det inte blir mer sjukdom - varken för mig eller mina kära. Det känns som det är det viktigaste att önska. Får man sen vara lite krass, så önskar jag mig en varm och solig vår och sommar - verkligen något jag ser fram emot....


Sen kan man ju tänka globalt - fred i världen och mindre svält är ju rätt väsentligt - och svårt att genomföra.... Men jag hörde faktiskt på radion före jul, att krigen i världen har minskat!! Det finns forskare som kommit fram till det. Det kändes bra att höra, även om det är svårt att tro med alla rubriker och rapporter. Önskar faktiskt att någon kunde knäppa den där Mugabe i Zimbabwe t ex. Förstår inte att han har kunnat härja så fritt och sänkt hela landet till ett av världens fattigaste. Men det är svårt, att sätta sig in i hurdant det är att svälta, när man har mer mat än man orkar stoppa i sig..... De är sån´t man bara kan fantisera om.


Ja nog är vi lyckligt lottade i vårt lilla land. Vi har egentligen allt vi behöver och mer därtill. Ändå klagar man av och till. Men det är kanske så, att människan hela tiden strävar efter att få det bättre och bättre. Annars skulle väl den s k "utvecklingen" stanna av.... Förresten - skulle inte det vara rätt bra....?? Vi BEHÖVER ju inte mer pryttler och vi kan inte mer än att äta oss feta.... Ja, ja nog kan man fundera över världsordningen.... Men jag avslutar ändå med en stor gäsp av trötthet.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards