stinalill

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Stina - 12 januari 2009 19:12

Nu ni jäddrar anåda är tanten tillbaka!! Numera boende på Vätterbo i Skinnsberg sen en dryg vecka faktiskt!! Och jodå flytten gick i 150 knyck - jösses vad dom slet!! Golven lagda - skymtar på fotot - möblerna inställda - både vind- och källarförråd tömda. Bokhyllan fylld och köksskåpen likaså. Och jag.... jag vimsade runt, svarade på frågor om jag kunde.... sen la jag mig i soffan, när den kom på plats.... Totalslut och lite till....


Sent på lördag kväll åkte alla hem till sig. Datan fungerade (inte internet - den gick igång idag!), TV:n fungerade och jag - fungerade inte.... Söndagen blev verkligen en vilodag.... Var bara upp på toa och sen stoppade in lite i ansiktet. Sen har jag gått och plockat, packat ur en kartong nu och då, burit ner och upp från källaren, ställt in i skåp.... Faktiskt satt upp gardiner i två fönster.....


Måste skriva några ord om mina fantastiska barn och svärsöner!! Ingenting var omöjligt, alla slet, de hittade lösningar på det mesta. T ex fick jag ett nytt skåp inmonterat i köket med en 80 cm bred låda!! Den gamla lådraden var smal och rent ut sagt äcklig - även om den var rengjord.... Och Maja liten var full av tålamod hela dan - satt och målade och knappade på sin dator. TACK, TACK till alla ni som var med!! Så himla glad och tacksam jag är, att ha er.... Ni betyder så mycket för mig.... Inte bara vid flytt ;)


Ävenså tack till Lotta och Annsan, som tittade in i veckan med tulipaner i stora lass! Och Solveig som kom en snabbis med en go bakelse!! Och tack till mina bloggvänner för glada tillrop!


Sen har jag åkt på en rejäl förkylning. Inte konstigt med tanke på, att alla ungarna i princip var förkylda. Så det var ju väntat - men det går ju över. Skulle för närvarande behöva montera in en avstängningskran på näsan - den rinner ohejdat. Sen vore det inte fel med en flaskborste i luftvägarna - hostar så det gör ont. Försökte en rövare och tog en halv dos Coccilana-Etyfin - hostmedicin på morfinbas. Och ännu har jag inte fått någon kramp i gallvägarna - men hostar gör jag likafullt.... Men som sagt - det är av övergående natur....


Kände mig så pass pigg imorse, att jag for iväg till IKEA i Västerås. Gardinstänger, lampor, hylla Ivar - till mina tygbackar, draperiskena, hyllor m m. Men det mesta ligger kvar i bilen - orkade inte bära in det..... Men jag fick det gjort i alla fall.... Och jag hittar plats i skåpen till både det ena och det andra undan för undan.... Och möbleringen slutade så, att sängen har sin plats i vardagsrummet!! Det blir ungefär som i förra lägenheten - sovhörnan avskärmad med ett draperi. Fast något mer plats nu - rummet är ganska stort och avlångt. Och så blir "sovrummet" ett verksamhetsrum med data och sy"atelje" och gästrum kanske.... Det blir nog bra, när det är klart.....


Imorr´n ska jag läsa igenom era bloggar och se vad som hänt er sen sist.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards