stinalill

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Stina - 3 januari 2009 01:43

....och ändå kan jag inte sova... Här har det gått undan minsann!! Golven är lagda och klara både i köket och sovrummet i nya lägenheten. Och det blev jättesnyggt!! Erik och Preben rev ut de gamla mattorna först. Och det var nog jättbra, för dom luktade skunk. Kyl/frysen står där den ska. Sen ska Ankie och Stefan köpa ett nytt köksskåp/låda på Ikea på väg hit imorrn.


Enligt flyttfolket är jag alltså helt inflyttad ikväll den 3 januari!! Hur i jösse namn det ska gå till..... Men säger dom det, så är det säkert så. Och bredbandet skulle ta 8 - 10 dagar att flytta. Så jag lär inte vara bloggmöjlig förrän bortåt den 12 januari då. Alltså inge skrivet från mig på ett tag. Kommer nog att sakna skrivandet.... och läsandet av era bloggar.... Men, men jag kommer tillbaka....


Det är otroligt vicken stuns dom har i sitt arbete ongarna! Snabb tanke omsätts genast i handling. En annan hänger inte med. Men jag litar på dom, så jag säger bara tack och amen....Så imorrn ska alltså denna lägenhet tömmas.... Allt ska vara klart imorr´n kväll - för dom har beräknat att åka hem då - allihopa. Och Ann-Louise stackarn är helt genomförkyld - snörvlar och hackhostar. Det blir intressant att se om hon delat med sig av baskeluskerna....


Ann-Louise och Erik sover på madrasser i nya lägenheten och Preben sover i bäddsoffan i rummet med Maja bredvid sig på en lufmadrass. Hon ville så gärna sova på en luftmadrass flickebarnet - hon hade aldrig gjort det nån gång..... Och farmor borde ligga och sova i köket nu på en viksäng med Tempurmadrass - men se det var tji. Tankarna flyger som en hoper fjärilar i skallen.


Det var rätt mysigt att vara ensam med Maja ett tag, när vi drog från nya lägenheten upp till min nuvarande. Hon är rätt kul att prata med och diskutera saker med. Så satt vi och tittade igenom mina foton på datan. Och när så fadren kom kopierade han över alla häst-, hund, och kattbilder  till en CD, som Maja kan ta med sig hem. Maja satt oxå och målade en riktigt pillig tavla med ackrylfärger där varje färg har ett nummer. Och hon är så noggrann, så noggrann.


Nu ska jag försöka stänga korpgluggarna i vertikalläge igen. Men nu vet ni att jag tar lite bloggsemester ett tag .....           .





Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards