stinalill

Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Stina - 29 januari 2009 21:26

Det här är alltså tavlan, som jag talade om förut. Tidigare har jag inte haft någon plats för den, men nu ska den alltså upp. Den kan mycket väl hängas på andra ledden oxå. Tycker faktiskt mer och mer om den. Men - innan jag kan få den på plats, måste först nya TVn upp på väggen. För då kan jag ta bänken, som den gamla TVn står på nu och flytta till den väggen där tavlan ska hänga.....


Tog mig i hampan och åkte till Västerås idag. Fick tag i det jag skulle ha. Men det blev lite för många affärer för tanten. Ändå gick jag inte runt och kollade, utan var målinriktad på det jag skulle ha. Trodde jag skulle få tag på allt nästan på IKEA.


Men tapeter fick jag tag i på Rusta. Sååå svårt att köpa tapeter själv - utan smakråd!! Allrahelst som jag inte kan nå´t om tapeter. Det blev en varm, ljusbegie, enfärgad tapet - lite melerad. Den gick att tvätta stod det. Kostade 99:- per rulle. Tänkte inte ha nå´n mönstrad, eftersom det är ganska små ytor i köket. Inte vet jag, om det var nå´t bra köp. Målarn kanske börjar skratta, när han ser dom. Men - lite roligheter kan jag bjuda på.....


Sen fick jag tag i tygbackar på Jysk. 40:- styck och lika stora som dom jag har tidigare. Men nu får det jäklar i mig vara sluthandlat. Är less på affärder nu. Vill bara ha lägenheten klar, så jag får allt på plats....


Känns som jag blir lite insnöad på det här med min bostad. Allt kretsar runt den - hur ska jag ha det, hur blir det där, om jag gör så då, vilka färger passar osv..... Längtar tills allt blir klart. Och jag kan sätta mig vid symaskinen och sätta sprätt på alla ideér, som varit vilande....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards