stinalill

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Stina - 28 januari 2009 20:41

Även om framstegen är små, när det gäller att lära mig nya grejer på denna fantastiska dator - så lyckas det ibland!! Jag har lärt mig, att knycka bilder!! Hoppas du inte misstycker Synne - det är hos dig jag har varit inne och korpat..... Inte dina privata bilder förstås, utan andra.


Tyckte lilla grisen i badet passade idag! För den här tant-grisen har haft stor rengöring idag. Klippt håret, färgat det och därefter ett långt, varmt bad. Skönt så det förslår!!


Före den rengöringen, gjorde jag rent ordentligt där fläkten och hyllan satt. Även om målarn gör rent med soda sen, så ville jag inte ha äcklet kvar. Ruth du tycker att jag absolut ska ha en ny fläkt. Du är inte ensam om att tycka det må du tro. Men det är så här - jag har bott 12,5 år i en lägenhet utan spisfläkt. Och det har gått alldeles utmärkt. När jag lagar mat, steker jag väldigt sällan. Jag använder ugnen eller micron mest. Sen får man ju inte ha en "riktig" fläkt i lägenhet - utan bara en kolfilterfläkt. Så den kan alltså inte vara kopplad till nå´t utsug.


Fast egentligen är det lite bak- och-fram. Jag har ju både en son och en svärson med egna fläkt- och ventilationsföretag.... Men, men - nu får det bli så här. Om jag en dag säljer lägenheten, har ju den nya ägaren bara att ta bort lysrörsarmaturen och sätta dit en fläkt istället.


På sjukfronten intet nytt. Men det känns faktiskt, att jag har släppt ifrån mig lite vätska. Skönt. Imorr´kanhända till Västerås....?



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards