stinalill

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Stina - 17 januari 2009 20:53

Ja det blev väl inte så illa pinkat till en tillfällig gardin.... Det är ju inte min stil precis - jag är inte så där skir och feminin. Men det är ett enda tygstycke - inte en enda liten söm - två knappnålar slösade jag med ;) Jag har inte ens klippt av tyget - på ena sidan hänger det ner i golvet och mer till.


Så småningom ska jag sy en gardin i lapptäcksteknik till detta fönster - det kan väl passa i "ateljén".... Blåa block i olika nyanser har jag tänkt mig - så det blir uddar nertill. Frågan är om det inte behöver hänga nå´t på sidorna oxå.... De här fönsterna är bredare än de i förra lägenheten. Ja det får tiden utvisa....


Inte behöver ni vara förskräckta Annsan och Ann-Louise för att skärmattan är borta!! Det är bara jag som är så jäkla envis, att jag ska ha fatt i den. Det finns så många nya och fräscha skärmattor att köpa - jag kan t o m skicka efter en på Panduro. Om inte annat kommer den fram förr eller senare. Men ni vet - med mitt minne så är jag dömd att leta efter det mesta....


Jag VET t ex att jag har sett en liten metallgrej, som man liksom "fäster" ihop bokyllorna med i överkant, så det inte blir en springa emellan. Den såg jag förut och tänkte "jag lägger den här, så jag hittar den sen".  Tjohej du - så fasiken jag hittar den!! :-I Var "här" är nå´nstans det vete gudarna. Jag har tittat i alla små skålar och burkar, som står i anslutning till bokhyllan. Bara borta.....


Men, men - det är inte hela världen - den kommer nog fram en dag, när jag har stövlarna på mig ;)

Av Stina - 17 januari 2009 16:02

Tack Synne, Annsan, Resenärskan och Ann-Louise för er respons och synpunkter!! Det där med straffskatt för handlare, som sätter fram lockande godis i kövägen fram till kassan, tycker jag var en bra idé!! I princip ska man ju blunda, när man väntar i kön.... Men - man lär väl ta sitt eget ansvar... Men det är svårt för folk att förstå hur svårt det är, att låta bli att köpa, när man är sockerberoende. Man kan skämta om det utåt, men det är faktiskt ett helvete - en ständig kamp. I alla fall när man är inne i avvänjningsfasen....


Har idag letat, letat och letat. Dels efter ett tyg, som jag tänkte försöka använda som tillfällig gardin. Dels efter en Ivar-hylla, som jag VET skulle finnas i källaren. Så letar jag oxå efter min skärmatta och linjal. Allt har jag hittat - till slut - utom skärmattan. Och var 17 kan den vara??? Ankie, Stefan, Ann-Louise, Erik, Preben TÄNK efter snälla!!! Du/ni som bar ner tygbackarna, som stod i garderoben längst till vänster i gamla lägenheten - såg ni ingen grön skiva av plast ca 70x50 cm + en genomskinlig plastlinjal ca 70x20 cm??? De stod emellan backarna och garderobsväggen.


En fördel med letandet var, att jag fick undan en hel del i syrummet!! Och nu ska jag testa min  idé med gardintyget.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards