stinalill

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Stina - 15 januari 2009 22:38

För närvarande går det inte att ringa varken ut eller in på min fasta telefon!! Nu är alltså farbrorns abbonemang avslutat. Får väl se om det kommer nå´n ton i luren imorr´n. Annars får jag väl stå i kö med mobilen till Telia imorr´n.... Ska sätta den på laddning förresten - bäst att ha den full, så den klarar köväntandet....


Sov gott och vakna torrt!



Av Stina - 15 januari 2009 17:07

... för mig i alla fall. Även om det är en utblommad tulpan. Och - hoppas kan man ju....


Månadens positiva scoop - INATT SOV JAG !!! Vaknade riktigt behagligt, kände mig rätt utsövd och livet kändes riktigt trevligt!! Sååå skönt att hostan givit med sig - nu kan jag ju sätta igång att fixa lägenheten, bära in grejerna från bilen, sätta ihop hyllorna och få lite ordning på torpet.... Tänkte jag - medan jag ännu låg kvar i sängen....


Sen hostade jag och hostade och hostade.... och hostade ... Så var det med det.... Men jag sov i alla fall inatt....


Ni som eventuellt har tänkt ringa mig - det går inte.... I så fall måste ni ringa på den gamla abonnentens telefonnummer!!! Har setat i telefonkö halva da´n idag "du har nummer 83 i kön, tack för att du väntar".... Först i kö hos Telia, sen hos Tele 2. Dom kan alltså inte koppla in mitt ordinarie telnummer, så länge inte farbrorn som bodde här förut, har sagt upp sitt abonnemang på Tele 2. Och det har han gjort - den 2 januari - efter mina instruktioner (han är född 1928). Men - han har tre månaders uppsägningstid på sitt abonnemang - vilket han inte visste om - så den 2 april kopplas mitt nummer in. Jodå det går att stänga av hans abonnemang omedelbart, men då måste han ringa personligen.... Har försökt att få farbrorn, att ringa Tele 2 igen. Sen ringer han upp mig med jämna mellanrum och talar om, att han kommer inte fram. Stackarn!!  Har försökt få någon på äldreboendet, att hjälpa honom - men dom har inte tid till det....


Så visst jag kan ringa ut - på hans räkning. Och jag kan ta emot telefon - på hans gamla telnummer. Det knepiga i kråksången är, att mitt Internet fungerar!! På hans eller mitt nummer????


Ja det är bra med egna val och rationaliseringar.... "Gäller ditt ärende fast abonnemang, tryck 1, gäller ditt ärende din faktura, tryck 2....." osv osv. När jag äntligen hade kommit fram och dragit mitt ärende, bad jag tjejen - lugnt och artigt - framföra till sin chef, att jag tycker han/hon borde anställa fler personer, som svarar i telefon. Då la hon snabbt på....


Sen har farbrorn med jämna mellanrum ringt mig på mobilen och talat om, att han inte kommer fram till Tele 2. Nu ringde han nyss och berättade, att han hade lyckats!! Bingo!! Men det skulle kosta honom 700:-!! Grattis Tele 2!! Snabba pengar!!


Ja du Erik - jag skulle gärna vilja se världen lika positivt som du - men det kanske kommer det oxå.... Jag sov i alla fall inatt....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards