stinalill

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Stina - 16 januari 2009 19:27

Jaaa tanten - förlåt dig själv nu dina synder - du kunde inte hålla dig till den rätta vägen idag heller. Utan du snappade åt dig en påse Lindor-kulor där dom stod så lockande på din väg mot kassan. Eländiga tant.... Men gott var det... Fast inte efteråt då ångern satte in.....


Skit samma - nya tag imorr´n - gjort är gjort och lort är lort....


Har tänkt lite på vår "välfärd". Här har jag setat och tjatat om en telefon som inte fungerar. Vad 17 spelar det för roll?? Skulle det knipa, så har jag ju en mobiltelefon oxå! Och skulle det knipa ännu mer, så har jag ju grannar, som säkert skulle hjälpa mig, om det blev nöd.


Jag smockar i mig choklad utan att blinka tills jag känner mig äcklad. Är det "välfärd"?? Jag har så mycket prylar, så det nästan är ett bekymmer med att få plats. Är det "välfärd"? Men antagligen finns de åtskilliga människor, som skulle tycka, att jag lever spartanskt.... Och ännu fler mäniskor finns säkert, som skulle tycka att jag lever i himmelRIK.... Varför i himmelens namn kan det inte vara lite bättre fördelning här i världen.... Barn dör dagligen ihjälskjutna i krig. Och jag piper över min "besvärliga" hosta.... Är det nå´t fel i hjärnan på mig - har jag tappat perspektivet alldeles.....


På nå´t vis måste det väl vara så, att det som är "långt borta" inte KÄNNS - det är inte riktigt verkligt. Jag SER ju på TV hur det ser ut i världen och jag begriper att det är EN verklighet - inte manipulerad. Men jag VET inte hur det är, att befinna sig där - hur de KÄNNS att vara där. Jag kommer ihåg hur det kändes, när jag första gången såg tiggande barn - i Gambia var det. Jag ville  ge till ALLA - och guiden sa till mig "ge inte - då blir du aldrig av med dom". Blev förbannad - på guiden. Sen har jag ju förstått, att det inte är rätt sätt att ge....


Jag måste nog försöka flytta fokus lite - på nå´t vis. Kolla in på allt det goda jag har runt omkring mig. Mata in i hjärnan allt det som är bra. Inte minst trakassera mig själv med, att jag är bra som jag är - jag duger - jag är en kämpe - jag har klarat mycket skit - och ännu klarar jag faktsikt en hel del....


Tack Synne för ditt skrivande idag - särskilt idag!! Du är oxå en modig kämpe!! Känner igen så mycket - min pappa var alkoholmissbrukare och så har jag varit gift med en oxå. Och själv är jag matmissbrukare. Systemen fungerar ju likadant.... 

Av Stina - 16 januari 2009 15:26

Efter ännu ett mobilsamtal till Telia, efter ännu ett köande - NU FUNGERAR MIN TELEFON!!!! Knappt jag tror det är sant!! Men det tog sin tid - många timmar med luren vid örat....


Och - jag har sovit inatt igen!!! Här går framstegen på löpande band.....


Annsan tittade in idag - även detta var upplyftande!


Tror jag ska ta mig till affär´n och köpa en trisslott....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards