stinalill

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Stina - 27 januari 2009 21:18

....och det var en gång en kryddhylla - men det va för länge sen!!! Nu är dom borta! Och så här såg det ut inunder!! Äckligt, snuskigt, läbbigt.... Men, men - det ska bli bättre, snyggare och mer praktiskt. Ovanför spisen ska först en "bänkarmatur" sitta. Sen blir det en hylla, där micron får stå - med lite space på ena sidan. Och ovanför micron får det bli en hylla till, där lite pryttler får sin plats. Och så småningom får målarn komma och spackla och måla.... Hur man gör med elen - kontakten där på väggen +  den bakom "locket" står ännu öppet.... Vilken tur att jag kunde "låna" Harry, som fixar det hela åt mig!!


Blev lite förvånad, när jag läste kommentarerna idag.... Inte 17 är jag rädd för ett litet stick i fingret - inte alls!!!  Men - när jag läst kommentarerna och tänkt efter lite djupare - jag vill inte få reda på, att jag har nå´n jäkla lunginflammation. Jo det är nog 3-åringen som vill stoppa huvét i sanden.... Vill IIINTE.... Visst är det så, att jag har förmaksflimmer och hjärtsvikt Synne - men nå´n jäkla måtta får det vara på skiten. Men jag LOVAR att jag tar kontakt med Dr Ola, om det blir nå´t mer - feber, värre hosta eller allmän sjukdomskänsla.... Hostan har ju förändrats från att ha varit en djup hosta, där jag fick ta i för kung och fosterland - till att bli en ret- och hackhosta. Och så´n hosta har jag förstått är typiskt för vatten i lungorna. Men idag har jag druckit väldigt lite och kissat ordentligt - så jag tror det är på väg åt rätt håll....


Ska nog in till Västerås en dag här i veckan. Behöver handla ett vridbart väggfäste till platt-TVn plus några fler hyllor till Ivar och några fler "klapp"backar till tyger. Sen vore det ju lika bra att köpa tapeter och nya knoppar till skåpen.... Och en trisslott..... eller två...  På nå´t vis är det så, att nu har jag satt hjulen i rullning. Nu är det "bara" att köra på tills det är klart.....


Idag var Annsan med mig ner i källarn och hämtade upp en tavla, som jag har försökt att "auktionera" ut till nå´n av ungarna. (Men ingen nappade....) Den har min pappa gjort och föreställer liksom runda "stenar" i olika storlek och form på en bakgrund av bladguld. "Stenarna" är gjorda i sandblästrat trä i olika nyanser. (Foto kommer....) Den tavlan passar konstigt nog bra ihop med min tavla  "Beatrice", som jag fick av Anita förut. Ska bli spännande att sätta upp dem!! 


Och så var det kväll igen....  


Himla skönt att sova på nättena i alla fall. Nu har jag tagit bort alla xtra kuddar oxå och sover ändå

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards