stinalill

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Sinnesrobönen

Av Stina - 20 oktober 2009 19:27

  

Jag TROR - peppar, peppar ta i trä - att hostan inte är fullt så ihärdig idag. Jag sov faktiskt några fler timmar inatt! Och emellanåt har det kunnat gå en kvart mellan hostattackerna. Ni hör - tanten har gått med i positiva klubben ;) Så jag bestämde mig för, att åka iväg till affär´n idag. Det var en hel del, som var på upphällningen i skafferiet faktiskt. Visst - jag hade kunnat ringa till nå´n, som handlat åt mig. Men efter att ha setat inne i över en vecka, behövde jag bara komma ut en sväng oxå.


Men - det blev faktiskt väldigt jobbigt! Redan inne på affär´n. Innan jag sen hade fått in kassarna hemma, var jag gråtfärdig av trötthet. Och då kommer mina svarta tankar. Är det så här jag ska fortsätta ha det?? Vad är det för jävla liv - att inte ens orka åka och handla lite mat??? Tålamod tanten - TÅLAMOD!! Det går över - det vet du ju. Det ska gå över NU!! Jag kan ju fan inte ens ringa till nå´n, utan att hostan överfaller mig, så jag inte kan prata. Och så där håller förnuftet och känslan på att diskutera med varandra.


Och till detta tyckte jag sinnesrobönen hörde hemma. Den får jag nog träna på i resten av mitt liv....

 
 
Lena

Lena

20 oktober 2009 19:50

Hoppas du kryar på dej! =)

http://lenaskrypin.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 oktober 2009 20:30

Så fina och kloka ord, Stinalill - men ack så svåra att leva upp till. Allra mest när man inte är riktigt i form. Förstår din frustration och blir imponerad av dina försök till positivt tänkande. Ibland måste man kanske få tillåta sig att tycka synd om sig själv och ynka sig lite. Det går ju över som du säger...
Stor varm och tröstande ynkekram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

20 oktober 2009 21:42

Kramar om dig för att ge dig styrka så du kan få dina tankar positiva, när man är nere av sitt onda känns allt svart, men tittar du uppåt så finns det ljus. Du rider ut denna stormen och är snart pigg igen, även om det är jobbigt när det pågår. Som du skriver så känns det lite bättre nu. När det känns för jobbigt så sjung den gamla slagerlåten " bättre och bättre dag för dag" osv. tror det vill hjälpa dig att blicka framåt.
Kryapådigkramen !!

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annsan

21 oktober 2009 18:00

Hej min Vän!
NEJ; Det är inte så där du skall fortsätta ha det resten av ditt liv... Men när du har influensan så är det så... Inte kul alls med alla sjukdomar! Idag på jobbet var två av oss fyra i personalen sjuka, och vi får en vikarie... Nu är jag faktiskt lite trött efter 10 timmar... Hörs en annan dag när jag okså har mera ork, och då ska du se att du är på väg att bli frisk! /stor ta-hand-om-dej-kram från Annsan

 
Ingen bild

stinalill som tackar för kommentarerna

21 oktober 2009 20:30

Lena : Tack så mycket!

Lambergsfrua : Tack för din tröstande ynkekram!! Jo ibland känns det faktiskt bra, att tycka synd om sig. Men mest blir jag arg, när jag inte orkar....

Ruth : Tack för din styrkekram! Jag tror den tog skruv! Men sjunga tror jag inte jag ska ägna mig åt - det vill inte min hals....

Annsan : Tack för ta-hand-om-mig-kramen! Verkligen tur, att jag inte måste jobba oxå....

Varma kramar (utan feber!) till er!!

 
margit

margit

3 november 2009 18:32

Ja, sinnesrobönen den är tänkvärd och viktig att be!! Kram!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards