stinalill

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Stina - 27 oktober 2009 18:40


  


Idag var jag minsann uppe med tuppen! Hade ställt klockan på 8 och vaknade precis innan den ringde! Idag bar det av - fastande - till sjukan i Köping för 15 - årskontroll! Det var alltså 15 år sedan jag gjorde min misslyckade VBG-operation! VBG = Vertical Banding Gastric - vilket innebär att man förminskade magsäcken - för att ta det kortfattat. Men eftersom jag efter denna operation inte fick behålla NÅGON mat, så fick dom lov att operera om mig och klyva bandet! Vilket gjorde att maten gick ner precis som innan.....


Då för 15 år sedan gick jag med i ett forskningsprogram - SOS - vid Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Så jag har en "kompis" med liknande förutsättningar som jag, som INTE har opererats. Och med jämna mellanrum blir jag då kallad för genomgång och diverse enkäter, som jag ska svara på. Blev mottagen i Köping av syrror, som kände väl igen mig!! De visste att jag varit gift med både flickornas pappa och Prebens pappa! Konstigt att möta någon, som kände igen mig från den tiden - så långt tillbaka!! En av dom tyckte att Prebens pappa var en riktig snygging!! Ja flickornas pappa oxå för den delen! 


Och dom fick säkert tio rör blod från mig - från samma ställe!! Det har aldrig hänt i världshistorien! Jag hade tagit med mig vetekudden, som dom värmde upp mig med innan. Och dom kom ihåg hur svårstucken jag var - förra gången försökte dom sticka i foten till slut! Det känns faktiskt inte bra - om man säger så.... Och dom väger och mäter både högt och lågt. Sen kom farbror doktorn och frågade en massa frågor. Mindes tidigare utfrågningar och hade skrivit en lista på alla sjukhusinläggningar under de senaste fem åren. Han skrev och han skrev. Och han tyckte, att jag hade haft ovanlig otur, med min operation och komplikationer efteråt. Jag är nog böjd att instämma i detta..... Hade jag vetat vad jag vet idag, skulle jag aldrig gjort denna operation.....


Sen for jag vidare till Västerås och lämnade tillbaka kartongen med kakel på Bauhaus. Och bytte fogmassan till ljusbegie istället. Så nu kan jag börja foga så snart som andan faller på. Ska bli kul, att få det färdigt! Fick oxå ett SMS från Ann-Louise - hon har på sitt jobb sålt lapptäcksarbeten åt mig för 2000:-!! Under första dagen!! Kul, Kul!! Jag har ju satt ner priserna till värsta REA-nivån. Så nu kanske jag i alla fall kan få tillbaka kostnaderna för tygerna.... Humöret går alltså uppåt igen - kul, kul!!!!


Sen har jag i och för sig legat i sängen sen jag kom hem - och t o m sussat en stund.....Glad


Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards