stinalill

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Stina - 9 oktober 2009 20:32

Ännu en dag har gått till dåtiden. Har tagit det mycket lugnt idag. Kände att det behövdes. Jag var ju iväg till Fagersta igår och köpte spackel. Expediten försökte hyvla på mig en stor burk. Men det var tur, att jag inte trodde honom, att det skulle gå åt. Jag fick nästan hälften kvar av den lilla burken, när jag spacklade idag. Så skulle jag köpa silikon. Men det visade sig, att det fanns brun, genomskinlig, grå, begie och vit silikon! Så det fick jag vänta med att inhandla. Kollade, när jag kom hem - fogfixen jag hade köpt var grå. Så då ska det vara grå silikon oxå. Det är många pinnar på en harv....


Javisst är hösten vacker....

 

Bara man slapp att frysa så förb....

   

Tror jag fryser konstant - inne som ute. Inbillar mig  att det beror på, att jag håller på att gå ner i vikt...;) Tänk positivt tanten - tänk positivt.... När jag kör bilen, skruvar jag upp värmen på högsta och stjärtvärmaren likaså. Till slut kan det faktiskt bli riktigt behagligt i kupén :) Jag är nog född i fel världsdel....


Det var rätt många, som lyssnade på Anita i Norberg igår kväll. Vi fick "följa med" på en vandring genom Elin Wägners hus i Småland, där hon bodde en vecka i somras. Det var riktigt småmysigt.


En rappaport från trumpetfronten : SJU trumpeter blommar nu!! En har släppt taget och ramlat av och likaså en outslagen knopp. Men två knoppar till är på väg, att slå ut. Det är en rätt ovanlig färg på blommorna, tycker jag. Först är dom "naturvita" - d v s svagt begia. Sen mörknar dom och skiftar i laxrosa - eller gammelrosa kanske man kan säga. Glömmer aldrig när jag såg den första trumpetblomman. Det var i Zimbabwe i en privat trädgård, där vi var på besök. Och josses - den var nästan stor som ett träd! Och den blommade och hade sina blad kvar - samtidigt! Här är den nog inte riktigt anpassad till svenska förhållanden.... Men det är nog inte jag heller....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards