stinalill

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Stina - 7 oktober 2009 20:17

Idag har jag fått lov att komma ifatt med med dagliga sysslor - diska, dammsuga och sån´t evighetsgöra. Tänk vad många timmar det går bara för att hålla skiten ifrån sig och få i sig mat!! Dessutom kommer numera diverse vilopauser till.... Inte 17 fungerar jag särskilt rationellt längre.... Men - jag fungerar!! :)


Min sista man och jag var till Indien på en semesterresa. Nyfikna som vanligt hörde vi oss för, vad folk tjänade och vad det kostade att leva där. Och vi kom fram till, att när vi blev pensionärer, skulle vi kunna flytta dit. Och där leva gott på våra svenska pensioner och ha både trädgårdsmästare och housekeeper!! Nu blev det ju inte riktigt så.... en skilsmässa blev det..... Och ett tag senare gick han sta och dog..... Inte av skilsmässan ;) utan av en hjärntumör. Kontenta : det är ingen vits, att planera så mycket för framtiden. Återkommer till min ständiga föresats att lära mig - vi kan bara leva i NUET.....


  

Den här apparaten har jag fått låna av Solveig R. Några kakelplattor fick jag ner hela, när jag knackade med min skruvmejsel och hammare. Och så har jag tränat idag på att dela dom. Riktigt kul faktiskt!! Så nu vet jag, att jag kan det. Förberedelserna är många och långa, innan jag till slut kan "smälla" upp det nya kaklet....


Imorr´n ska jag först till Fagersta och köpa spackel. Jag är inte säker på, att det ska vara vanligt träspackel. Så ska jag oxå införskaffa så´n där smet, som man tätar mot vatten. Jag vet vad det heter, men jag hittar banne mig inte ordet. Fy vad det är frustrerande, när inte hårddisken funkar....


I alla fall ska jag sen och lyssna på Anita i Norberg, där hon ska tala om Elin Wägner igen. Inte för att jag är så där väldigt intresserad av Elin Wägner. Men Anita är en väldigt bra berättare och rolig att lyssna till. Och eventuellt skulle Solveig R möta upp oxå.


Idag är det det SEX trumpeter, som är utslagna!!! Det doftar lite grand, om jag säger så....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards