stinalill

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Stina - 12 oktober 2009 17:48

Det här är fjärilsväskan, som jag sydde till Ankie förut - fram- och baksida. Ankie tog hand om möbelprover förut, som en kollega till henne tänkte slänga. Så fick jag dom och tänkte efter, vad man skulle kunna använda dom till. Så blev det en väska i Ankies färger. Måånga fack inuti och handtag och axelrem.

 

 

Idag har verkligen tiden gått i ultrarapid! Vaknade lika tidigt i morse - av hosta och ont i halsen. Känner mig rätt slak och utan gnista. Men det går väl över så småningom. Det brukar ju göra det. Men en liten orosunge finns allt, att det ska bli lunginflammation avet. Men jag tycker, att jag har fått min beskärda del redan....  


Har stekt två kilo kyckling i ugnen idag. Hade tagit upp dom för tining, så jag var tvungen, att ta rätt på dom. Men jag orkade inte göra iordning potatis till.... Så det blev en halvliter glass istället för mat idag. Och kycklingen ska jag paketera i lagom enmansportioner. Bra att bara ta fram och värma sen.... 


Min bror Hans skrev ju i en kommentar, att min mamma var kusin till Sven Wollter. Synd att inte vår släkt är mer släktkära, då kunde man ju lärt känna honom kanske...;) Så jag är då syssling till Sven Wollters barn! Bl a då en kvinna som heter Stina!! Ja dom lär väl inte vara så annorlunda än annat folk. Jag är inte särskilt nyfiken på dom. Men Sven Wollter är en bra skådespelare, tycker jag. 


För övrigt har jag nog inga lustigheter, att berätta idag....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards