stinalill

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Stina - 16 oktober 2009 17:33

                                             


Tänk vad många och långa timmar det är på en natt, när man inte kan sova!! Jag höll på att bli tokig av trötthet inatt! Men det gick inte att sova för den här förbann... hostan!! Ingenting hjälpte. Så prick kl 8 imorse ringde jag Läkarstation. Och jag fick komma dit till Dr Ola kl 10.15 Så fick jag gå in "bakvägen", för att inte beblanda mig med och smitta ner andra sjuklingar.


Så småningom kom Lotta och tog ett blodprov. Sen satt jag där - eller halvlåg i fåtöljen - och hostade och väntade och hostade och väntade. Men när kl var 12.15 - då var mitt tålamod slut - då gick jag helt sonika därifrån. Och åkte till Systembolaget och köpte "hostmedicin" - Baileys - den bästa hostmedicin som finns!


När jag kom innanför dörren här hemma, så ringde dom fån Läkarstation och bad så hemskt mycket om ursäkt. Dom skulle ordna det så, att läkaren kom hem till mig - men då Dr N istället. Nej tack, sa jag - det får vara för min del. Han och jag går bara inte ihop. Jag var ju inte otrevlig på nå´t vis, utan tackade tvärt om för omtanken. Efter en stund ringde hon upp igen och BAD mig, att Dr N skulle få komma! Dom ville absolut kolla upp mina lungor. Så då kom han väl då till slut. Och det var INTE lunginflammation och jag hade INTE vatten i lungorna!! Så det var ju trots allt skönt :) Bara att hosta på alltså!! Nå´t prov på om det var denna beryktade flunsan, tog dom inte. Men skit samma. Jag VET ju, att jag har hosta. Och antagligen mina grannar oxå....


Jag har hostmediciner i kylskåpet - men verkningslösa. Ja inte CoccilanaEtyfin - den är dunder. Men tar jag av den så får jag kramp i gallvägarna istället - vilket inte är så roligt. Men - ett halvt glas Baileys - hej och hå!!! Och sen sängen!! Och jag SOV i en och en halv timme, utan att hosta en enda gång!! Fantastisk, alldeles otroligt skönt!! Så nu vet ni vad tanten smuttar i sig framåt fredagskvällningen!! Gott är det ju oxå! Inte ofta som medicin verkligen är sååå gott ;))


Jaaa sjukdomar och elände - vad less jag är på detta.... Men en vacker dag så skuttar jag nog fram och njuter av ickehosta!! Nu kan det bara bli bättre! hoppas jag.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards