stinalill

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Orkidéer, Vilde och Snövit!!

Av Stina - 15 november 2009 19:27

Dagen idag är en trött dag. Så där så ögonlocken känns tunga hela da´n. Men den här dagen var inbokad som vilodag, efter gårdagens förlustelser!! Anita och jag var nämnligen till Västerås tillsammans igår. Först var vi på orkidéutställning på Blomsterlandet på Erikslund. Och jösses vilka blommor!! Imponerande!! Gick runt och bara sög in alla läckra och orginella blomster. Och fotade förstås! Den här blåa, härliga, frodiga saken är allt drottningen för mig!! Men den kostade!! 700 kronor!!

  

Men oj sååå vacker!! Och helt i min färg!!


Och den här går inte av för hackor den heller, även om det inte är "min" färg....

 

Tänk vad naturen kan få till det!! Man kan nästan tro, att dom inte är verkliga!


 

Den här har minsann skaffat haklapp!! Vi gick och fantiserade om, att vi fick lika hög månadsinkomst, som den där Josefsson på Vattenfall. En miljon i månaden - minus skatt - netto 500 000:-!! Varje månad!! Då hade jag bara gått omkring och pekat " den vill jag ha och den och den..." Sen hade dom fått köra hem blomstrena och installerat dom på lämpligt utrymme..... Fantastiska fantasier.....


Efter alla vackerheter drack vi te och åt vi räksmörgås på Nisses. För att vi skulle klara eftermidda´n, som vi tillbringade på Konserthuset i Västerås. Och lyssnade på Sveriges Radios Symfoniorkester OCH solisten VILDE FRANG!!  Säger bara det - vicken tjej!! Jösses så hon kunde få felan att låta!!  Mer än beundransvärt!! "Idol" släng dig i väggen!! Hon är idag 23 år, kommer från Norge, där hon debuterade som 12-åring! Jag hörde henne för några år sen - oxå på konserthuset i Västerås. Och numera ger hon konserter över hela världen. En spenslig tjej med långt hår som hanterar stråken som värsta näcken..... 


Sen bar det hemåt i mörkret. Skjudsade Anita till Norberg och sen mot Skinnsberg. Åt ett äpple i bilen och satte i halsen! Kände hur en äppelbit åkte ner i lungan. Och jag hostade och hostade, så tårarna skvätte. Vågade inte stanna heller - med risk att bli påkörd. Till slut kände jag hur äppelbiten kom upp och flög ut ur munnen!! Tur att jag har upptränade hostmuskler!! Jösses vad jag tog i..... Så nu är det väl bara för den här "Snövit" att vänta på prinsen, som ännu inte infunnit sig....;)

 
 
Ingegerd

Ingegerd

15 november 2009 21:07

Det var verkligen en händelserik dag! Underbara blommor och visst är det skönt att drömma. Men kära du, den äppelbiten var inte att leka med. Tur att Du klarade av att få upp den! Bra kvinna reder sig själv, utan prins också.
Ta banan i stället nästa gång, det är ju mjukare.
Önskar Dig en god natts sömn och att Du vaknar pigg och utvilad.

http://josephinespapilloner.blogg.se/?tmp=15210035

 
Kram Ruth

Kram Ruth

16 november 2009 15:30

Mycket fina orkidéer men fy vilka priser, inget för folket utan feta plånböcker, skulle överbeskydda dessa om dom var in min ägo. Synd att dom är så tråkiga när dom inte blommar.
Du, denna äpplebiten var inte till att leka med, fy så farligt, håller med Ingegerd, nästa gång få det bli en banan, gott det också. Det är mycket ni har hunnit med denna dagen. Räksmörgås är gottigottgott..

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 november 2009 23:32

Men kära vän, så otäckt med äppelbiten som kom ner i luftstrupen och längre ändå! Det kunde ju ha gått riktigt tokigt.
Låter som ni hade en härlig dag i Västerås.
Underbara blommor du visar oss, visst är de overkligt vackra.
Hoppas du får sova gott i natt!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
skomakarlisa

skomakarlisa

17 november 2009 09:05

Men vad otäckt med äppelbiten ... men det slutadae ju lyckligt. Jag ryser ... det blev så spännande läsning ... ändåp förstod jag naturligtvis att det gick bra för du bloggade ju efteråt. Just sånt där med äppelbitar i fel strupe är det värsta jag vet.

Jaha, 500 000 kronor i månaden ??? Nää Stinalill då vore vi andra persoligheter än vi är. Då uppskattade vi inte det där lilla i livet som vi gläds så åt idag. Nää, fötterna på jorden, näsan över vattenytan och så goa vänner är mera värt än såna fantasisummor. Jag är tacksam att du finns här på bloggen och förmedlar spännande läsning .... Det är gratis också ...*skrattar*
Kram på dig och var försiktig med äpplen framöver ....

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
stinalill

stinalill

17 november 2009 18:24

Ingegerd : Ja det är kanske nå´t att tänka på - banan istället för äpple!!

Ruth : Nu var det ju bara den där blåa, som var såå dyr. Annars blir ju faktiskt orkideér billigare och billigare. En så´n där dyr skulle jag inte våga ha - tänk om den dog!

Lambersfrua : Ja det var en givande dag med en mycket god vän! Och vackra blommor och vacker musik!

Skomakar-Lisa : Ja det var en hemsk upplevelse.... Nää jag tror inte jag skulle kunna hantera så mycket pengar!! Men det är gratis att drömma ;) Och vänner är jätteviktiga!

Kramar till er alla!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards