stinalill

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Är det nån som har ett tips??

Av Stina - 17 november 2009 20:20

Det har blivit lite sytt igår och idag. Med betoning på lite ;) Jag blev så less på pappersnäsdukar, som kröp ur sitt plastomslag och for runt i väskan. Så nu har jag sytt en pappersnäsdukshållare!! Nej inte en förresten - det blev fem!! Det är bara den nedersta som är "laddad".


  

Det går ju åt rätt lite tyg till dom här - därför blev dom flera. Men det är ändå en del petande och pillande, så visst tar det tid. Är det nå´n som har någon idé, om vad man skulle kunna sy mera??? Jag efterlyser då främst ideér på sån´t, som man kan använda?? Grytlappar och spishanddukar har jag sytt till förbannelse,  så dom är jag så less på. Likaså ryggsäckar och kassar.


Jag blev så glad och hedrad häromdagen. Mitt äldsta barnbarn - Ida - frågade om jag ville läsa igenom hennes bok, som hon har skrivit som nå´t sorts specialarbete i skolan. Och komma med synpunkter på det hon skrivit. Jag har nosat lite på innehållet och det handlar - naturligtvis - om hästar. I Australien. Det ska bli spännande att läsa. Ida har skrivit berättelser - långa - sen hon lärde sig skriva. Några har jag fått ta del av, men det mesta behåller hon för sig själv. Antar att hon delvis är lik mormor - att skriva är ett sätt, att få verkligheten på lite distans. Att kunna lägga känslor och tankar till gången tid.


Imorr´n ska jag ta ett nytt PK-prov. Tyvärr tror jag faktiskt, att jag fortfarande ligger högt. Råkade peta på ett pyttelitet sår på näsan härom dagen. Och blon bara droppade och rann!! Dröjde länge innan det slutade bloa. Och den här hostan håller sig vid liv!! Tyckte den klingade av ett tag, men så körde den igång igen. Men så länge jag sover på nätterna, gör det väl detsamma. Kunde ju t o m lyssna på en hel konsert utan att hosta!! Med hjälp av  Fischermans Friend ;)

 
 
Lena

Lena

17 november 2009 21:30

Hej Stina!
Jag bara måste först av allt ge dig MVG för de vackra OCH praktiska pappersnäsduksfodralen. Suveränt var ordet! Tyvärr har jag inga tips att ge på nya objekt, men hoppas du får förslag av någon annan.
Ibland har jag varit inne på din blogg och läst, vilket jag tyckt om, och också då ditt sätt att skriva.
Har sett att du delar min mans öde med stroke och förmaksflimmer och förstår precis hur du har det. Och du är verkligen en fighter!!!
Lycka till med ditt PK-prov imorgon, det är ju lite "knöligt" att få det att ligga på rätt koncentration. F.n räcker det dock för min man att ta detta prov var fjärde vecka.
Kan ingen hjälpa dig bli av med hostan???
Än en gång lycka med provet imorgon!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therese

17 november 2009 21:32

Nu håller vi tummarna här nere i södern för att du ska få känna dig frisk och kry ett tag!

Kram!

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

17 november 2009 21:45

Du är fantastisk som skapar så fina alster. Lägg ut en hemsida och sälj ... Det vore väl fantastiskt att kunna tjäna lite pengar på din konst???

Du skrev några ord som är slående: Att kunna lägga tankar och känslor till gången tid. Det har jag ju gjort när jag skrivit av mig min barndom. Det är ett bra uttryck ....
Ha det gott min vän och hoppas att PK-provet är bra i morgon. Tummar hålles här hos Lisa.
Stora kramen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

18 november 2009 19:14

Du kan sy hållare till toarullar! Se den som finns på min hemsida, det var både lätt och kul.
Lycka till med provtagningen! Kram!

http://www.hyazint.com

 
stinalill

stinalill

18 november 2009 19:50

Lena : Kul att du tittade in och tack för beröm!! Jag var in och läste lite på din sida. Och för mig framstår du som en verklig fighter oxå!! Jag har legat som en klocka på PK-värdet tidigare. Men tydligen påverkas det starkt, när man blir sjuk t ex förkyld.

Therese : Tack så mycket min allra bästa svärdotter!! Håll tummarna hårt - kanske det hjälper.....

Skomakar-Lisa : Ja jag får se hur det blir med hemsida - efter nyår kanske.... På fredag lär jag få reda på resultatet av provet....

Ingegerd : Jo jag var in på din hemsida och tänkte allt knycka din idé med toarullehållare!!

Tack för kommentarerna!! Kramar till er alla!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards