stinalill

Alla inlägg den 18 september 2008

Av Stina - 18 september 2008 21:32

Visst är det vackert med all den röda färgen i vildvinet den här tiden på året..... Men jag klarar då rakt inte att sitta på balkongen och njuta - alldeles för kylslaget för min smak.

Av Stina - 18 september 2008 15:55

Tack för kommentarer Ruth - roligt att du tyckte om kassarna! Och tack till Frida oxå, som brydde sig om att ändå ge mig ett svar! Förstår ju att det är svårt att uttala sig på distans!


Ja så var dagens läkarbesök avklarat. Först en kvinnlig, trevlig läkare som gjorde ultraljudet. Antar att hon var nå´n sorts "praktikant", för sen gick hon och hämtade överläkar´n - han var oxå trevlig. Och han ultraljudade oxå och dom pratade lite sinsemellan.


Jag frågade lite underdånigt "kan det vara mitt klaffläckage eller medicinerna som gör att jag blir svimfärdig då och då?" Han skulle rekommendera medecinmännen i Köping, att jag skulle få ha en EKG-apparat på mig hemma ett dygn, för att kolla upp det. Sen skulle han oxå rekommendera, att jag kallas om tre månader igen för ultraljud. På nå´t vis verkade han bry sig om, att jag var trött och yrslig ibland. Annars verkar läkarna liksom överseende "ja,ja gamla gnälliga tanter är ju som dom är". Eller så är det bara min tolkning?? Vet inte.


När jag låg så, att jag kunde se skärmen, såg jag ju mitt hjärta arbeta - höger och vänster förmak och höger och vänster kammare. Och klaffarna som öppnade och slöt sig. Det är en fantastisk pump jag har! Och den jobbar och jobbar 24 timmar om dygnet år efter år utan någon rast alls och utan nå´t underhåll!! Egentligen är det ju mer konstigt, att det inte blir fler fel på denna livstidsspump!! När jag låg och väntade på att överläkare Thomas skulle komma, låg jag och tittade på min puls på skärmen. Den varierade från 61 till 137 - det tycker jag i alla fall är en ganska stor variation - eller??


Efter pumpkollen åkte jag till Coop Forum på Stenby och handlade. Där finns ju ett lite större urval än här hemma i Skbg. Och så slank det väl med ett och annat, som inte stod på listan..... Potatisgratäng t ex - bara 4,5 % fett!! Krabbklor åkte oxå ner i vagnen - gotti, gotti! Ska dock äta lagomt mycket och ta xtra Furix. Det blev massor av frukt : grapefrukt, apelsiner, äpplen, vindruvor, bananer och nektariner. Och - sen blev det en mjukglass - den sista för året. Hoppas jag. Ska försöka leva på rätt sida igen.... Nej jag ska inte försöka - jag SKA!! Den kvinnliga läkaren frågade hur lång jag är och hur mycket jag väger. "Väger du verkligen så mycket?? Det trodde jag inte..." Som sagt - hon var trevlig.....


Och nu riskerar blyet i mina ögonlock att förblinda mig - rast, vila!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards