stinalill

Alla inlägg den 21 september 2008

Av Stina - 21 september 2008 20:17

Det här är mina längtanstavlor - "Längtan till glädjen", "Längtan till friheten" och "Längtan till evigheten". Det är inte vinter på nå´n av dom..... Funderar på att sy upp en till av "Längtan till friheten" - sålde den lite för tidigt - jag var inte "färdig" med den.... Men det är en god vän, som köpte den och tycker om den, så det är jag ju nöjd med oxå.

Av Stina - 21 september 2008 19:31

Blev underhållen även idag! Annsan ringde och frågade om jag ville med på teater här i Skinnsberg! Visste ju att det var teater idag, men, men .... det där med att få ändan ur vagnen..... Sen är det ju rätt ovanligt med teater i Skbg, så man lär ju passa på.


Och det var väl tur, att Annsan fick med mig, för det var en jätterolig föreställning! "Änglar på drift - domedagen får vänta" hette den uppförd av "Friteatern". Den handlade om satiriska förvecklingar  ur bibeln - om Gud och Belsebub, domedagen, syndafloden m m. Och hela föreställningen satt åtminstone jag med ett leende på läpparna - för att brytas av ett skratt då och då!! Och det hade säkert varit ännu roligare, om jag hade kunnat bibelns historier. Men jag begrep då många vitsar ändå. Tack Annsan igen, för att du ringde mig! Det var ett lyft!


Och han där uppe hade tänt strålkastaren idag! Det var ett välkommet bryt i allt det gråa! Inte för att vädret påverkar mitt humör så mycket, men det var ändå en ljusglimt. Och jo Ruth jag längtar redan till våren, när värmen kommer. Har mycket svårt att se fram emot snö, hala vägar och slask. Men, men - det är ju så, att fanns det inget mörker, så fanns det ju inget ljus heller.... Liksom om det inte fanns något ont, fanns det ju inget gott heller. "Ge mig gåvan att acceptera det som inte kan ändras" o s v.... Slut från filosofiska rummet för idag.



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards