stinalill

Alla inlägg den 20 september 2008

Av Stina - 20 september 2008 21:05

Tänk när våren kommer och värmen går in i kropp och själ..... Humlorna surrar, träden blommar och ljuset är tillbaka..... Längtar.....

Av Stina - 20 september 2008 20:24

Några rader på kvällskvisten...

Anita ringde mig och frågade om jag ville med på en bulgarisk konsert, som spelades i Norberg. Det är så himla bra, när någon ringer och frågar mig direkt. Annars har jag så svårt att få ändan ur vagnen.


Och på ett vis var det en fantastisk konsert! Jäddrar vad dom spelade, och spelade, och spe la de..... Tre tjejer sjöng emellanåt. Man begrep ju inte ett smack förstås, men helt klart var dom väldigt duktiga. Det kunde t o m den här tondöva tanten begripa. Och en kille spelade flöjt så man baxnade. Men - det blev rätt långtråkigt. I mina öron lät det ungefär likadant i mer än en och en halv timme. Och säckpipa, som en av killarna spelade, hör ju inte till mitt favoritinstrument precis. Ganska likställt med dragspel för mig - men det hade dom inget med sig i alla fall. Men som sagt var - dom var väldigt duktiga......


Sedan promenerade vi hem till Anita och drack te och smörgås och snackade om ditten och datten. Hon har ett stort, varmt hjärta min Anita. Som två gamla tanter (som vi ju är!) satt vi där och delgav varandra våra krämpor. Och resonerade om allt från kvinnomisshandel till Guantanamo. Och hur fantastiska våra kroppar är, som fortfarande bär oss genom livet.


Det är rätt dumt det här med att sova på förmiddagarna. Samhället är inrättat så, att man ska gå upp på morron. Allt från läkarbesök till öppettider i affärer.  Och "alla andra" som är vakna på morron. Och nu har det blivit så för mig, att jag "hinner" inte äta det jag ska under dagen. Idag t ex blev det frukost, sen te och smörgås hos Anita och sen lite godis på väg hem..... Och nu är det fullt i magen - så jag kommer inte att äta nå´t mer idag. Men imorgon är en annan dag. Med nya föresatser och fräscha tankar..... 



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards