stinalill

Alla inlägg den 17 september 2008

Av Stina - 17 september 2008 20:46

Så här blev dom - mina miljövänliga "Konsumkassar"! Tur jag har tid till att dona med mitt syende! Lyssnade samtidigt till en jättebra bok "Molnfri bombnatt". Handlade om Andra världskriget ur ett lite ovanligt perspektiv.

Av Stina - 17 september 2008 19:45

Ja Erik jag lovar att säga till nästa gång jag tar paus! Det känns ju ändå bra, att man är saknad. :) Fast det är ju inte så kul, att ni blir oroliga.... Jo det kanske är nå´n sorts bloggarsjuka som drabbar många??? Den här stressen med de egna kraven.....


Idag var jag hos Dr Malmkvist!! (Inte släkt till mig - fast jag hetat Malmquist en gång för mycket länge sen.) Han sa i stort sett, att det inte gick att göra en ablation på mitt flimmer. Chanserna att det skulle lyckas var väldigt, väldigt små. Då skulle jag söka någon världsledande - nå´n Dr ..... i Frankrike t ex , som var väldigt skicklig. Och riskerna med en öppen hjärtoperation begriper jag ju själv....


Jag försökte trycka på om mina problem - tröttheten och yrseln. Och mot slutet av audiensen mätte han blodtrycket på mig. Det låg väldigt lågt igen!!! Så då tyckte han, att jag skulle prova att ta bort en betablockerare - Emconcor. Och sen kolla blodtrycket lite då och då. Hoppas, hoppas att tanten blir piggara av det!! Det kanske är så, att jag behöver ta bort fler mediciner med tiden!?.... De flesta med de här åkommorna har nog högt blodtryck och det har ju jag aldrig haft. Han sa oxå, att det var fullt möjligt, att jag hade haft flimmer långt innan det upptäcktes. Kanske inte lika uttalat - men ändå. Och det kan ha varit det, som gjorde att jag fick mina stroke!! "Men nu äter du ju Waran, så nu är det ingen fara"!! 


Ja det var väl allt.... Jag kan mycket väl flyga och resa utomlands, om jag vill. Bara stödstrumpor på på flyget. "Alla länders läkare känner till det här med flimmer, svikt och Waranbehandling". Jag ska gärna röra mig så mycket jag orkar. Om jag inte orkar längre, så får jag lägga mig en stund, tills det blir bättre..... Det var ingen fara menade han, om jag känner mig svimfärdig. Om jag ville, kunde jag beställa tid hos en sjukgymnast för råd om träning. För övrigt kommer jag att bli kallad och kollad med jämna mellanrum. 


Så jag får väl lov att försöka ut och promenera lite grand. Får väl ta med mig en filt, om det blir så, att jag blir svimfärdig.....:)  "Du måste ta herraväldet över flimret och svikten - det är du som bestämmer - inte sjukdomen" sade farbror doktorn. Och jag behöver inte få någon för tidig död p g a hjärtat. Så jag får väl lov att välja att tro honom..... Kör hårt tanten - flåsa på bara!! Kan se framför mig hur jag brer ut en filt på rullbandet på en flygplats nå´nstans!! "Excuse me - I have to rest - just now".....


Det var det om detta. Imorr´n ska jag till sjukan i Västerås för att göra ultraljud på hjärtat. Klockan 10.30 ska jag vara där + en kvart tidigare stod det i kallelsen. Så det blir till att gå upp i ottan!! Det går rätt snabbt för mig att få frikort......

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards