stinalill

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Golv och meduxin

Av Stina - 13 januari 2009 15:15

Nog finns det kanske dom, som tycker att de gamla golven var kitschiga. Men jag fick närmast kväljningar av dom. Så typiskt 70-tal - hur 17 kunde man tycka att det var snyggt....? Allvarliga defekter på synen måste man ha haft. Och det nya golvet är så lugnt och lättstädat. Såg igår på Ikea att den gamla bajsgula 70-talsfärgen var tillbaka på porslin!! Jösses!! Min gamla servis skulle ha varit inne igen....


Jag gav upp med hostan idag - ringde Läkarstation. Begrep ju att det är ett virus, men jag fick en flaska Molipect utskriven i alla fall. Så det har jag petat i mig lite av. Och något har det väl hjälpt. Beriper inte hur man kan hosta så mycket - känns som innanmätet ska komma upp. Och diafragmabrocket åker ut så jag får hålla emot varje gång det kommer en host. Och hostmedicin går inte på högkostnadskortet numera - anser man att det är en onödig medicin mån tro?? Den filur som bestämde det, borde få prova på en riktig hosta. Inte för att jag har frikort nu - men ändå....


Ja idag blir det inte många slängar gjorda. Men livet har ju inte bråttom.... Även om det inte är en oändlighet kvar av det för min del.... Först får jag se till att bli piggelin igen - så gott det går. Sen behöver jag starka händer till skruvhjälp och sån´t. Eller en skruvdragare går bra oxå förstås.... Sen behöver jag en lång människa, som når att sätta upp en draperiskena i taket t ex.... och en hissbar torkställning i badrummet.... Tror att jag känner en så´n händig man - en positiv och trevlig karl - som bor i Uppland i en by som börjar på B...... ;)


Tänk att nätter kan vara så långa!! Timme efter timme, hosta, snyta, hosta. Upp och dricka en kopp te - som lindrar just precis, när man sväljer det varma. Kolla på urtråkiga program på TV. Skriva några rader på bloggen, svälja en Alvedon, ligga och försöka domna bort....


Men som sagt - det finns värre saker här i världen. Och med lite tålamod så är ju en förkylning snart glömd. Jag TROR att min ommedicinering har gjort lite verkan.... Vågar knappt viska om det - särskilt inte en dag som den här, när tröttheten ligger som en dimma. Men jag har tyckt mig märka, att den där stora tröttheten inte har överfallit mig som tidigare. Jag håller tummarna och hoppas, att jag känt rätt. Började med Emconcor för en vecka sen. Idag var blodtrycket 110/70 - i och för sig lite lågt kanske. Pulsen var 64 och det var ju toppen!! Tiden får visa....

 
 
Ingen bild

synne

13 januari 2009 18:04

Välkommen tillbaka.Jag har saknat dig vännen. Du det trycket var skit bra.Som på en ungdom du!!!!!!!"fniss" så sträck på dig.vad roligt att höra att du nu ändå trivs fast du var så orolig. vilka ungar du har,så underbart att få hjälp av dom.Men dom har ju en underbar mamma med. Ja du förkylningen som går nu är inte att leka med. Ha lite koll så du inte får feber som inte ger sig.Det kan snabbt bli en lunginflammation Det ska du inte satsa på i år. Jag hoppas du snart är på bättringsvägen min vän.många kramar synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards