stinalill

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Hostmeduxin för svår hosta....

Av Stina - 19 januari 2009 20:43

Nu ni har tanten kört igång!! Jag har varit på Bolaget - hick.... Där har jag då inte befunnit mig på år och dag, men idag slog jag på stort. Det var så här, att jag ville tacka Åke, vaktmästarn vid gamla lägenheten. Han har alltid varit så bra, att ha att göra med och alltid glad och positiv. Blommor?? Choklad?? Nej det stämde inte till honom. Så då var jag in och köpte en flaska wiskey till honom, som jag överlämnade när jag lämnade tillbaka nycklarna till lägenheten. Tror det var uppskattat - han önskade mig i alla fall välkommen tillbaka....


Nu tänker ni väl - den där flaskan på bilden innehåller väl inte wiskey? Nej, nej - jag föll till föga där jag stod hostande inne på bolaget och frågade efter en flaska Baileys - som hostmedicin tänkte jag mig. Då föreslog tjejen ett billigare plagiat. Och det nappade jag ju på. Ni som känner mig förstår nu, att här sitter jag nu och bälgar i mig gotti gott gott. Och hostar inte särskilt mycket längre....;)) Känner mig avslappnad i både kropp och själ... Ja, ja det får inte bli nå´n vana, som min pappa alltid sa, när jag var liten och fick 50 öre till godis....


Innan jag korkade av flaskan, la jag mig i sängen för en vilopaus. Och jag somnade och sov såååå himla gott. Det är banne mig skönare att sova på dan än på natten.... Antagligen somnar jag kanhända inte ikväll efter denna slummer. Men skit samma - jag kan ju sova när jag vill - hick.... 


Annars blev det inga mästerverk utförda idag. Men det kommer antagligen en ny dag imorr´n.... 

 
 
Ingen bild

synne

20 januari 2009 09:14

Det gjorde du rätt i och köpa dig en flaska."ler" Du har ju jobbart och slitigt i flera veckor med flytt så varför inte kurera sig men en hutt.Bra jobbat.Hopas det smakar gott.Minns att jag tyckte det var gott med en sådan i bland med en is bit i.Kram på dig.S

 
Ingen bild

Ann-Louise

20 januari 2009 11:46

Äckligare hostmedicin finns det...

 
Ingen bild

Annsan

20 januari 2009 21:56

Hmmm.. :) Tyckte inte att du verkade rörigare än vanligt när jag var in i dag... Kanske inte hela "hostmedicinen" gick åt..? /kram Annsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards