stinalill

Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Nya tulipaner!!

Av Stina - 21 januari 2009 21:01

Vilken jäkla hostdag!! Vågar nästan inte ringa upp nå´n på telefon, för då hostar jag så jag knappt kan prata. Pratade i alla fall med Annsan och hennes gube idag och frågade om han vill komma och snickra lite i köket mitt. Och han skulle komma och kolla så småningom. Jag vill ha upp microugnen på en hylla ovanför spisen nämligen. Det är så himla trångt på diskbänken.


Egentligen är det ju knäppt - jag är dotter till en slöjdlärare, men har aldrig lärt mig snickra..... Tänk vad användbart det kunnandet hade varit nu!! Men, men man ska väl inte kunna allt här i världen ;)


Har haft en rengöringsdag idag - badat - ett långt, varmt bad. Så har jag diskat - det gör jag inte varje dag. Så har jag oxå tvättat i min tvättmaskin!! Så himla gisvint att kunna tvätta just när det passar mig och inte behöva springa i trappor till en tvättstuga! Det luktar så gott - nytvättat - oxå sen.


Har hämtat upp säcken med sån´t jag har sytt från källaren idag. Det var faktiskt en del i alla fall. Sen ska jag arrangera det snyggt uppepå hyllan Ivar, så det ser lite lockande ut. Och alla tavlor jag sytt ska arrangeras på väggarna i min syateljé. Det blir nog bra, när det blir klart. Bara den här förbenade hostan kunde ge sig - det går ju inte att fungera som folk. Sov inatt - tack för det!! - men vaknade tidigt. Jag får väl ändå vara glad, att det inte har blivit en lunginflammation av det.... peppar, peppar ta i trä.... 



 
 
Ingen bild

Ann-Louise

21 januari 2009 22:07

Lyckost dig som kan bada. Jag är så j-a trött på att frysa!

 
Stinalill

Stinalill

21 januari 2009 22:26

Du är så välkommen hit och prova mitt badkar Ann-Louise ;)Det finns ju begagnade badkar i överflöd och ni har ju plats avsatt för badkar! Det ÄR jätteskönt!
Våren närmar sig :))
Kram

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

22 januari 2009 00:10

Nu har ju smygit omkring lite på din blogg i några dagar,så får väl vara artig och säga "Hej"...Hoppas allt är bra.
//Malin

http://sugarpiie

 
Ankie

Ankie

22 januari 2009 19:11

Det där med hostmedicin är inte lätt. Fick Lepheton utskrivet när jag hade bihålor. Tog en slurk innan sovdax och sov sedan inte en blund på hela natten. Svettningar och hjärtklappning såg till att jag fick åka till jobbet utan en blund. Hostar hellre!

http://www.seger.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 januari 2009 21:29

Så vackra tulpaner, och du tycks trivas i din lilla nya lya. I dag är det lyx att krypa ner i ett badkar, vi har vårat kvar, badar hellre en bara kliva bakom ett draperi och strilar vatten över mig. Så mysigt med en egen tvättmaskin, man kan tvätta oberoende av tiden och göra det när man känner för det. Tror det blir kanonbra när allt är i ordning..
Kramar

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards