stinalill

Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Skinnsbergstomten :)

Av Stina - 10 december 2008 20:50

Fjorton dagar till julafton... Och Skinnsbergstomten var inom här idag!! Tidigt ute!! Men han var rysligt snål med paket i år :I Det var den minsta pakethögen jag har sett på många, många år.... Egentligen är det bara Maja som får någolunda med paket. Och det är väl i och för sig tur - hon är ju faktiskt bara 8 år ännu. Men storbarna får allt nöja sig med de lilla. Men jag får väl skylla på Skinnsbergstomten, som inte orkar skrapa ihop fler paket....


Idag bjöd jag Heffa på lunch på Station - en liten restaurang i Skbg. Tyvärr var inte maten så jättemycket att hurra för. Dom brukar ha två-rätters luncbuffé. Men idag hade rödspättan tagit slut redan kvart över tolv!! Och sen var det då korvgryta kvar till oss. Lite dålig stil. Men dom hade fått ett helt gäng icke föranmälda från Systemair. Och mätta blev vi ju i alla fall..... 


Efter den lilla frusna promenaden från Station gick jag och la mig med vetekudden på fötterna. Så småningom blev jag väl varm och slumrade t o m till lite nu och då. Väldigt skönt, men jag fick tvinga mig upp ur sängen sen. Jag måste ju tänka på kommande natt oxå.... Men kanhända var det tröttheten från gårdagens utflykt som tog även idag. Ändå är jag så tacksam, att jag inte måste rusa iväg till ett arbete, efter lunchen idag. Klockan ett var det i princip tomt på folk - alla rusade tillbaka till sina jobb.... medan vi pensionärer satt kvar och gonade oss.... 

 
 
Ruth

Ruth

10 december 2008 22:14

Det är nog inte bara Skinnsbergstomten som har sparsamt med klappar i år, plånboken är mager för många. Det blir jul lika förbaskat och mysigt blir det, tro mig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 december 2008 21:30

Har du också kalla fötter? Jag har hittat en sort riktiga spisvärmare* och billiga. Ska jag köpa ett par och skicka till dig via tomten?
Adressen kan du ge mig via dalslandia snabelagmail.com.

http://barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards