stinalill

Alla inlägg den 28 december 2008

Av Stina - 28 december 2008 19:14

Så var jag då tillbaka i vardagen. Kom hem igår eftermiddag - sen har det tagit ett dygn för återhämtning. Jösses vad trött jag var - höll knappt på att ta mig uppför trappen med kassar och väska. Och då borde jag ju ha somnat som en klubbad igår kväll.... Men icke sa Nicke - det tog flera timmar innan jag kunde släppa dagen....


Det har varit sååå kul att träffa alla barn och barnbarn!! Först Preben med Maja i Gävle + alla katterna - födelsedag och lilljulafton för Maja. På måndag kväll vidare till Bennarby - till Ann-Louise, Erik, Ida och Johanna.


Och dagen före julafton körde tanten häst!! Se bildbevis!! Johanna arrangerade och var med som trygg "försteförare". Men en bit körde jag alldeles själv!! Kul, kul!! Sen är ju bara Valle - hästen - en syn för gudar!  En stor rund mage med fyra små, små, korta ben och pyttesmå hovar!! Men han verkade oxå tycka att det var kul! Till saken ska väl oxå berättas, att jag är faktiskt rädd för hästar. Men Valle gör inte ett så där "väldigt" intryck - som dom lite mer storvuxna..... När döttrarna hoppade med häst på tävlingar - när dom stod på tillväxt - vände jag mig alltid bort just när dom hoppade. Annars hade jag väl skrikit eller fått hjärtinfarkt eller nå´t....


I år var det alltså julafton för mig i Bennarby. Jag njuter bara av att gå runt och titta i deras vackra hus. Och de vanliga jularrangemangen gick bra som vanligt. Gran, mat, Kalle Anka och klappar.... Lite snöpligt med tunna, små presentkort från mormor - men det är ju som det är.... Tror dom fick tillräckligt av sina föräldrars paket.... (Gå in på svärson Eriks sida och kolla på en väl inslagen xtra julklapp tjejerna fick!!! ;))


Juldagen vidare till Glädjen - till Ankie, Stefan, Dennis och Pontus. Och mat - inte julmat - tack för det!! Sen klappar och praliner - gotti, gotti!! Howavarten Seger har fått tjejsällskap - en liten begie Howavart. En stillsam och lite försynt dam. (Kolla på Ankies blogg!) På kvällen blev Seger sjuk - han kräktes och kräktes - blod..... Så det blev lite oroligt med telsamtal till Ulltuna och avvaktan. De andra satt uppe till tre-tiden, men jag gick i säng tidigare. Guskelov var han återställd dagen efter.....


På Annandagens kväll kom Bennarbyborna på middag med efterföljande karoke "Sing a song" uppträdande på Play station 2 till sena natten. Mycket skratt och tossigheter.... Ibland sjöngs det skönsång och ibland  - jaa, vet inte vad jag ska kalla det - vissa ljud.... Men tanten låg i soffan, trött till max och stolt över både barn, barnbarn och svärsöner. <3 Kände - och känner - mig rik för mina ättlingar...


Men som sagt - nog känns det att tanten är på väg utför.... Såå svårt att inte kunna vara till nå´n nytta längre - inte kunna hjälpa ungarna, när dom stressar runt. Inte orka, inte klara av.... Visst - jag vet, att jag kan bara VARA. Men jag VILL.... Det gäller att jag tittar på det halvfulla glaset istället för det halvtomma.....  Skulle faktiskt kunna tänka mig att vara lite halvfull själv - och segla bort på små rosa moln ett tag..... Men - bara den här förb..... flytten är över, så känns glasen säkert halvfulla allihopa.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards