stinalill

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Stina - 5 december 2008 18:25

.... men här kommer en duk till - i lite andra tyger - lite längre än den förra.... Men nu tror jag att det är stopp i syendet ett tag. Kanske... Det som syns lite slarvigt till vänster på fotot, är några av mina backar med tyger.... som jag inte ställt undan ännu.....


Var ner till bibblan idag, för att låna nya ljudböcker. Där var en utställning med målade tavlor från en grupp pensionärer, som brukar träffas och måla tillsammans. Kul att dom fyller ut den stora vita väggen med något trevligt! Sen blev det som det brukar - det kom lite folk jag känner - prat, prat.... trevligt. Det har kommit en ny bibliotekarie igen - hoppas hon stannar ett tag. Verkade pigg och entusiastisk. När hon fick höra, att jag syr - började hon fråga. Och sen kom vi fram till, att jag skulle ha en utställning där. Eventuellt i vår, i sommar eller i höst. Och det kan ju vara kul, att ha något att sikta på. Något att ladda för, att sy till.....


Ja hoppas att jag får vara frisk bara. Hade tänkt åka och hälsa på Annsan idag. Men hon sa ifrån, eftersom hennes gubbe är sjuk och hon på väg att förkylna. Det vore inte kul med en lunginflammation igen. Förresten kan jag glatt meddela, att mitt ben är återställt till ursprungligt skick!! Är så nöjd och glad för det! Och när jag var ner och tog PK i onsdax, bad jag sköterskan att ta ett blodtryck oxå. Och jag låg på 120 genom 80!! Perfekt!! Det är mitt "vanliga" blodtryck - före hjärttrasslet började. Däremot var pulsen 75 och väldigt oregelbunden. Men jag MÅR BRA!! Sååå skönt!! Dessutom sov jag som en klubbad inatt!! Sååå skönt det oxå!!


Idag har det blivit några kartonger packade igen. Skönt att kunna ta lite i taget. Nu blev det böcker, CD-skivor och annan musik som åkte ner. Jösses hur det ser ut i rummet nu - kartonger högt och lågt!! Ändå är det mycket kvar ännu.... Så har jag förlagt min bästa sax mitt i packandet. Eländes elände. Den använder jag i alla möjliga sammanhang och det är den bästa sax jag nå´nsin haft. Köpte den på en julmarknad för några år sen. Men jag får väl fortsätta leta. Jag har förlagt den en gång tidigare och då hittade jag den till slut - inuti ett tyg, som jag hade lagt ner i en tygback. Så småningom kryper den väl fram även denna gång....



Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards