stinalill

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Stina - 9 december 2008 20:09

Jag tog med detta foto på Majan oxå. Tycker hon är så vacker med håret "uppsatt" så man ser hennes fina nacklinjer....


Jösses Amalia vicken dag!! En dag i Västerås med shopping!! Jag handlade bara det mest "nödvändiga" - inget tittande i olika affärer. Hade bestämt i förväg vilka affärer, som skulle få besök. Fyra affärer i centrum och två på Eriksberg. Och jag tog många vilopauser. Det blev en glass (sittande) en te och smörgås (sittande förstås) och en korv med mos (sittande oxå). Ändå var jag så slut, så jag trodde jag skulle tuppa av..... Nästa år ska jag börja handla julklappar i januari.....


Ja vad jag handlade ska jag väl inte avslöja här. Men jag köpte i alla fall en sovrumslampa - en plafond - till nya lägenheten. Så var jag in på Bauhaus och skulle köpa en så´n där torkställning, som man har över badkaret och kan hissa upp. Frågade en tjej, om allt fanns med i förpackningen - jodå det gjorde det. När jag stod i kön till kassan (det här var den sista affären - pust...) började jag kolla ordentligt. Och det fanns ju inga taljor med!! Tillbaka (en bra bit att gå) frågade en annan tjej efter dessa - hon ringde och frågade - taljorna skulle finnas på "järn". Hon såg väl, att jag var ur spel, så hon erbjöd sig att hämta dem. Satte mig på en lastpall och väntade. Men tyvärr - taljorna var slut. Så det blev ingen torkställning..... Det är inget kul att spotta i motvind..... men jag sitter ju inte i sjön förstås.....


Annars är jag farsinerad över hur gulliga och trevliga många expediter är!! Dom skyndar, skyndar, slår in paket, snurrar snören och hinner ändå med ett extra leende och några extra ord!! Berömde särskilt en tjej och hon blev ännu gladare och sa  - "det är så roligt att träffa alla kunder"!!! Undrar hur deras fötter känns efter en hel lång dag.....


På väg hem hörde jag på nyheterna. Man beräknar att människor som lever i "kronisk svält" i världen har ökat till en miljard!!! En miljard människor går omkring och är alltid hungriga!! En miljard - är det en miljon miljoner?? Ofattbart!! Obegripligt!! Vad är det för värld vi lever i??? Och bara idag har jag handlat upp flera tusenlappar. Och är så mätt jag vill vara. Och har problem med att gå NER i vikt..... Känner mig skamsen och har inte alls rent samvete.....





Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards