stinalill

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Stina - 2 december 2008 21:41

Nu hade jag svårt att slita mig från symaskinen. Men jag MÅSTE snart ta kväller. Är så trött så ögona går i kors....


Så var det då de sista tavlorna från utställningen. Nr 11 är gjord i tovad ull. Nr 12 var en roligt gran. Den är målad och sen är det diverse däck som är påklistrade som julgranskulor. Nr 13 var jättehäftig. Granen ser svart ut, men det är spegelbitar, som är sammanfogade till en gran. Och slipade stenar fast klistrade runt den. Nr 14 är gjord av bilder från en tidning. Diverse huvuden föreställer pynt. Njaa... På nr 15 är granen gjord av vikt papper, som liksom står ut ifrån väggen - tredimensionellt. På nr 16 är granen och himlen målad och bomullssnö ligger på grenarna och vaddsnö nedanför. Och sist nr 17 där en träplanka först är fastlimmad på pannån och sen ett vedträ till gran med några grankvistar instuckna. Och en trästjärna i toppen. Kul....


Ja nu kan man ju tro, att det var Norbergs utställning för året. Men de är det naturligtvis inte. Egentligen bara en kul grej med amatörer. Ingen tidningsmurvel så långt ögat såg.....


Som sagt idag blev en sydag till. Sååå kul - foto kommer imorr´n.


Ankie du talar om en eventuell senare kusinträff oxå?? Jag minns ju inte alls det, men mitt minne är ju inget att lita till. Catarina skrev, att det eventuellt var en baby med då??? Då måste ju det i alla fall ha varit efter 1989. Men på de här fotot hade ingen av er nå´n baby ännu i alla fall....


Sen mina knepiga sömnvanor/-ovanor. Säkert ett år innan jag fick min första stroke, sov jag jättedåligt. Det slog aldrig fel - jag vaknade vid tre - halv fyra varje morro´n. Då satte jag igång att "lösa problem".... Och ibland har jag såná nätter - det bara är så, fast nu har jag svårt att somna istället. Det går liksom inte att stänga av tankarna. Särskilt när det har hänt mycket runt omkring. Jag grubblar inte - tankarna bara flyger som fjärilar i skallen. Har många gånger avundats dig Ankie din sömnförmåga!! Måste vara härligt att kunna somna, när man vill....


Natti, natti - nu en kopp te - sen sova. Det KÄNNS som om jag skulle kunna sova sittande. Men det har aldrig hänt i världshistorien.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards