stinalill

Alla inlägg den 30 december 2008

Av Stina - 30 december 2008 22:07

Fick bara en så´n lust att skriva hur skönt det känns, att rummet är "som vanligt" igen!! Just nu bor jag inte i ett flyttförråd - utan i ett hem!! Och till råga på allt - tror ni inte att Annsan städade oxå!! Och tog med sig smutstvätten!! Den tjejen är en pärla. Hon skulle göra sig jättebra inom äldreomsorgen! Men det är ju inte illa, att barnomsorgen får ta del av hennes omtankar..... Det sättet att vara finns hos alla f d Björktrastentjejerna - tror dom har det injicerat i ryggmärgen.....

Av Stina - 30 december 2008 18:20

Ja bara för att ta in en bild - det blev julbordet i Bennarby. Tycker det ser rätt mysigt ut på den gamla vedspisen, som är bevarad. Ankie har oxå vedspisen kvar och där är kåpan kvar oxå. Sååå mysigt!!


Men stackars Ann-Louise och Erik - hörde per tel idag, att dom är tvungen att riva upp hallgolvet!! Kallvattnet fram till köket har frusit för dom!! Och i hallen har dom under stor möda lagt ett specialbeställt trägolv med breda plankor.... Och under det trägolvet ligger golvvärmen i slingor.... Fy 17 det är inte alltid kul att äga eget hus....


Och nu hade dom varit till Uppsala och köpt ett annat trägolv, som ska läggas istället. Samtidigt så kollade dom på klickgolv till mig oxå. Men det som jag helst ville ha, fanns inte i tillräcklig mängd!! Och då erbjuder sig Erik att på fredag åka till Kungens Kurva i Stockholm - för där fanns det!! Det vill jag kalla en "svärmors dröm"!!


Och fler drömmar finns det!! Idag kom Annsan med make och två tonåringar och bar iväg alla kartonger jag har packat + grejer från vinden och körde till nya lägenheten!! Två fulla bilar i två vändor!! Och jag bara vimsade runt och visste inte vart jag skulle vända mig. SÅ himla svårt - andra jobbar och sliter åt MIG - och JAG kan inget göra....


Och inte nog med det - så bjöd Lotta oss allihop på lunch efteråt!! Inte vilken lunch som helst heller!! Pizza, paj PLUS flera Taiwanesiska rätter, som hennes blivande svärdotter från Taiwan lagat till!! Ja jösses vilka vänner!! Nog får jag träning i att ta emot hjälp.... Jättesvårt OCH jätteskönt!! Jag tackar och tackar - tänk att det FINNS så goa människor!!


Imorse vaknade jag 06.30 och kunde inte somna om..... Hjärnan satte igång och jobba och gick inte att stänga av. Nya lägenheten är inte vacker om jag säger så - väldigt sliten. Så småningom ska jag nog tapetsera om lite här och där..... och måla lite skåp både inuti och utanpå. Men det blev ju ändå lite bättre, när det blev rengjort. Han som städade gjorde det grundligt turligt nog....


Och på fredag kväll kommer alltså Ann-Louise och Erik. Det är vad jag vet för närvarande. Så det hela blir nog klart så småningom!! Jag ska dra en djup suck av lättnad, när detta är över....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards