stinalill

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Stina - 16 december 2008 19:15

Fotot är från julen för två år sen, då Majan dekorerade pepparkakshuset, som pappa Preben byggt. På ett sätt är det kul, när man ser, att barna har snappat jultraditionerna från då dom var under "tillväxt". Jag har ju inga egna julminnen från jag var liten. Men jag försökte ju att hitta på och ge ungarna traditioner ändå vid jul, födelsedagar och sån´t. Bl a det här med pepparkakshus. Och alla tre ungarna ritar och konstruerar egna hus - kul! Sen kan man ju naturligtvis fundera över, om man samtidigt planterade in en del "måsten" oxå....


Varit ner till Lotta och lämnat en liten blomma idag. Och jag fick ett jättefint ljus med en ängel av henne!! Vi möttes inte fejs mot fejs, utan vinkade till varandra genom fönstret. Tanten har ju gått och fått bacillskräck på gamla dar....


Sen åkte jag och träffade "min" Anita i Norberg. Min gullegoa Anita!! Jag försökte än en gång övertala henne, att sätta igång att skriva en bok om alla sina erfarenheter som familjerådgivare. Det skulle säkert räcka till en bok, om hon bara skrev ner alla föreläsningar hon har hållit under årens lopp.... Hennes bror hade oxå tyckt detsamma. Hon har en så GOD människosyn och hon är en så fantastisk terapeut. Jag har ju faktiskt lite att jämföra med i den vägen.... Hon vågar ta emot och hon vågar visa sin värme..... men alla känslor går ju inte att beskriva i en bok förstås....


Vi fikade och bytte julklappar. Hon hade dukat så mysigt med lite av varje. Jag fick en tekopp med en liten tekanna, som man kunde använda som lock till koppen! Och en bok "När föräldrar och sjukvård sviker". Säkert ingen skrattbok precis, men jag misstänker, att hon tänkt på mig, när hon har läst den.... Och hon fick "snurre"duken och en liten blomma av mig....


Skulle sen oxå åka ut till Solveig R efteråt - strax utanför Norberg. Men jag ringde flera gånger och hon svarade inte. Så hon hade väl fått annat för sig kan jag tro.


Och trött är jag nu så det räcker.... Imorr´n har jag inget absolut inbokat. men nog finns det sysselsättning, så jag klarar mig.....


Idag fick jag brev från Medicinmottagningen i Köping. Med slutsatser från då jag hade den bärbara EKG-apparaten på mig. Apparaten lämnade jag ju tillbaka, när jag låg inlagd den 24 november. "Långtidsregistrering av ekg-undersökning har visat hög hjärtfrekvens i samband med dina yrselbesvär". Sen ska jag öka min dos av Emconcor, tycker dom. Bara det att Emconcor är utsatt - av en annan läkare - för länge sen.... Inte vet jag vad dom använder journalerna till.... På torsdag ska jag till dr Ola - min familjeläkare - får se om han har några nya fräscha ideér..... för att mota bort den här förb.... tröttheten.... Försöka duger.....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards