stinalill

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Stina - 1 december 2008 21:59

Jösses vad stolt jag är över mig själv!! Jag lyckades scanna in fotot, beskära det, byta till jpg-fil och få in det i rätt mapp!! Inte illa pinkat av en pappskalle....


Chatarina skrev nå´t om en kusinträff. Jaså - det hade jag inget som helst minne av. Men - i min fotolåda hittade jag detta idag!! Från vänster Robert, Chatarina, Ulrika, Mariana, Ankie och Ann-Louise. Sittande är det Andreas och Preben. Känner ni igen er??? Kortet lär väl ha tagits sådär 1987 - 88??? Tydligen var det modernt med krulligt hår i alla fall..... Kolla in Preben - han har SLIPS!!

Av Stina - 1 december 2008 17:57

Nu har jag tömt två skåp i köket och tömt fotoskåpet i rummet = sex fulla lådor!! Känns bra - även om inte tanten orkar särskilt mycket. Jag tar det lilla lugna i min egen takt. Det var svårt, att inte bli sittande med gamla kort, när jag tog ur fotoskåpet.... Jösses så många kort jag har på mina småungar!! Ändå har jag satt in de allra flesta kort i album undan för undan.  Många igenkännande leenden blev det.... Och gamla nostalgi minnen från resor jag gjort. Men jag var ganska hård och slängde en hel del. Inte foton men gamla kartor, kvitton och sån´t. Sen skulle ju alla negativ behöva gås igenom. Där finns ju negativ från 1800-kallt.... Men det överlåter jag  nog till eftervärlden att ta itu med....


Sen har jag ju sparat gamla kameror, som jag har nyttjat en gång i tiden. Bland annat en kamera med bälg. Den fick man fyrkantiga kort från. Använde den när flickorna var små. Prebens pappa och jag fotade jättemycket i svart-vitt. Och framkallade själva. Beskar och förstorade i de oändliga. Det var rätt kul, när man lyckades ta fram ett skarpt foto, som man var nöjd med. Sen har jag oxå en undervattenskamera. Vet inte om den fungera längre. Sen några andra kameror - en som jag fick av ungarna, när jag fyllde 45 år. Och sen min systemkamera, som jag fick av min f d make, när jag fyllde 50. Men den enda jag använder nu är min digitalkamera - den bästa.  Möjligtvis vore det kul att ha en digital systemkamera. Men, men kulor, kulor....


Nu till bilden ovan med nästa omgång tavlor. Nr 7 - ja vad ska man säga - nå´n gran såg jag inte till. Men ett fint glittrigt paket var det.  Nr 8 hade en lång skriven förklaring på någon kulturs gran, som såg ut som denna. Vacker i och för sig. Nr 9 var min favorit!! En varm rödorange glittrig gran med en taggtråd runt hela pannån!! Kul och talande - apropå julångest!. Nr 10 var det nog ett proffs som hade målat. Vacker, välgjord och julkortslik. Ändå lite själlös enligt min åsikt. Har du fallit för någon tavla hittills? Imorr´n kommer resterande tavlor....

Av Stina - 1 december 2008 02:14

Jaha - då börjar jag december månad med en ickesovarnatt då.... Alla tankar som finns, har slagit rot i min hjärna. Skulle behöva en hjärntvätt faktiskt. Tänker mig en så´n där maskintvätt, som man kan köra in bilen på. Om man sätter in en sån tvätt i en så´n där skiktröntgenapparat. Innan man går till sängs på kvällen, så körs hjärnan fram och tillbaka och blir genomspolad ovan ifrån och under ifrån..... Äh sluta tänk människa.... Ska det vara så svårt att sova, när man är trött..... kanske inte är trött då.... Fast jag känner mig trött. Har kanske fått FÖR mycket intryck utifrån idag... Ja, fan vet och förresten är det väl skit samma... Jag dör inte av en osoven natt....


Det finns så mycket jag skulle vilja sy. Det finns så mycket, som vore kul att testa. Bara det att tiden räcker inte till. Det ska ätas och vilas och handlas och såná oväsentligheter som avbryter mig stup i kvarten. Och varje gång jag är på gång med nå´t nytt projekt, så måste jag tydligen ha en framkörningstid. Innan jag kan komma igång. Egentligen skulle jag ha några sömmerskor, som satt och sydde efter mina anvisningar..... Kanske inte vore så dumt med några miljoner ändå.... Men då skulle jag väl ha så´nt sjå med att placera mitt kapital och räkna ut olika sätt, att komma förbi skattereglerna. Man verkar ju bli så´n, när man kommer upp sig.....


Ja hur man än vänder sig, så har man ändan bak.... Och tur är väl det - hur skulle det se ut, att ha ändan fram.... Känner mig rätt så nöjd med livet just nu i alla fall. Tycker det verkar som om benet blir bättre och bättre. Jag behöver t ex inte längre lyfta in det i bilen. Sen har jag ju dålig ork för övrigt och väldigt dålig balans, när jag är trött. Men jag klarar ju ändå att knalla runt lite och gå i affärder. En får väl nöja sig.....


Go natt, go natt - eller go morron kanske jag ska säga!! Nu gör jag ett nytt försök och - jag sover länge - så länge jag kan imorr´n - eller idag....

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards