stinalill

Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Hjärntvättmaskin eftelyses

Av Stina - 1 december 2008 02:14

Jaha - då börjar jag december månad med en ickesovarnatt då.... Alla tankar som finns, har slagit rot i min hjärna. Skulle behöva en hjärntvätt faktiskt. Tänker mig en så´n där maskintvätt, som man kan köra in bilen på. Om man sätter in en sån tvätt i en så´n där skiktröntgenapparat. Innan man går till sängs på kvällen, så körs hjärnan fram och tillbaka och blir genomspolad ovan ifrån och under ifrån..... Äh sluta tänk människa.... Ska det vara så svårt att sova, när man är trött..... kanske inte är trött då.... Fast jag känner mig trött. Har kanske fått FÖR mycket intryck utifrån idag... Ja, fan vet och förresten är det väl skit samma... Jag dör inte av en osoven natt....


Det finns så mycket jag skulle vilja sy. Det finns så mycket, som vore kul att testa. Bara det att tiden räcker inte till. Det ska ätas och vilas och handlas och såná oväsentligheter som avbryter mig stup i kvarten. Och varje gång jag är på gång med nå´t nytt projekt, så måste jag tydligen ha en framkörningstid. Innan jag kan komma igång. Egentligen skulle jag ha några sömmerskor, som satt och sydde efter mina anvisningar..... Kanske inte vore så dumt med några miljoner ändå.... Men då skulle jag väl ha så´nt sjå med att placera mitt kapital och räkna ut olika sätt, att komma förbi skattereglerna. Man verkar ju bli så´n, när man kommer upp sig.....


Ja hur man än vänder sig, så har man ändan bak.... Och tur är väl det - hur skulle det se ut, att ha ändan fram.... Känner mig rätt så nöjd med livet just nu i alla fall. Tycker det verkar som om benet blir bättre och bättre. Jag behöver t ex inte längre lyfta in det i bilen. Sen har jag ju dålig ork för övrigt och väldigt dålig balans, när jag är trött. Men jag klarar ju ändå att knalla runt lite och gå i affärder. En får väl nöja sig.....


Go natt, go natt - eller go morron kanske jag ska säga!! Nu gör jag ett nytt försök och - jag sover länge - så länge jag kan imorr´n - eller idag....

 
 
Ingen bild

synne

1 december 2008 08:54

hoppas det blev lite sömn för dig till slut.Men visst är det jobbigt att ligga där och vända och vrida sig hela tiden.Tankarna far fram och tillbaka.Jag känner igen det.Ha en bra dag idag .Kram Synnöve

 
Ruth

Ruth

1 december 2008 10:18

En sådan tvättmaskin vore inte dumt, för uj vad det är jobbigt när tankerna bara mal och mal i huvudet. Själv kan jag också ligga vaken 2-3 timmar och inte somna fören efter 3 på natten, men å andra sidan lägger jag mig aldrig före ett på natten. Sätter alltid klockan på väckning ½9 för inte komma i otakt med timmarna, för då är det kört. Hoppas du har fått sovit några timmar och förvaltar dagens timmar väl.
Kram vännen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Svärson

Svärson

1 december 2008 18:16

Min kära far sa en gång att hjärnan är som en målsökande robbot när man ska sova, den hittar saker man kan grubblar på med en gång.

http://erikibennarby.blogspot.com

 
Ingen bild

Ankie

1 december 2008 21:57

Kan sömnsvårigheterna ha något att göra med en förskjuten dygnsrytm...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards