stinalill

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Stina - 13 december 2008 20:19

...... står en sån här vacker advents/julgran, när det snöade ute igår kväll!! De är vår vaktmästare Åke, som har sett till, att granen kommit på plats. Jag kan ibland fundera hur det ska gå utan vaktmästare sen - i nya lägenheten.... Åke har varit jättebra, att ha med att göra - aldrig omöjlig när jag har behövt hjärp med nå´t....

Av Stina - 13 december 2008 19:34

Igår "kidnappade" vi i "gänget" Lotta - för nu var det hennes tur att fylla 50 år!! Inte för jag begrip hur hon kan va 50 redan.... Vi var tomtar och tärna och klädde så ut Lotta till Lucia. Sedan hem till Aina för egentligen sedvanligt julfirande + födelsedagsfirande.  Men Lotta är väl härdad - fyller man år den 22 december, så är de svårt att stänga julen ute....


De är så himla kul, att träffa det här gänget. Alla fixar och donar - inget är omöjligt. Aina bjöd på jättegod mat - en svampsås utan dess like!!! Bland allt annat.... Och det var födelsedagssång och paketöppning. Och Skinnsbergstomten dök upp i år oxå!! Med personligt rim på varje paket!! Och det var skratt så tårarna rann. Ja jag säger då det - vilket gäng!! Och det är mina f d arbetskamrater, som ser till att både Aina och jag får vara med fortfarande!!


Kom hem sent - förstås. Men kunde ändå gå ner i varv och somna så småningom. Men jag har haft bly i ögonlocken hela da´n idag. Har legat i sängen och slumrat lite på eftermiddan. Annars har jag gjort back-up på mina foton och rensat kameran. Skönt att få det gjort så här före jul. Och faktiskt tagit mig ner till affär´n och handlat lite oxå.


Jo Synne jag försöker allt övertala mig till, att det spelar ingen roll, om jag somnar eller inte. Jag kanske gnäller lite i överkant på mitt ickesovande. Men när jag är så trött, så ögona går i kors, så önskar jag ju bara att få sova. Men jag vet ju, att det är som du säger - förr eller senare sover man. Och man dör inte av en sömnlös natt.....


Det är faktiskt väldigt vackert ute nu!! Det är riktiga julkort vart man än vänder sig. Igår kom det säkert en decimeter snö här. Och det var otroligt halt igår kväll. Väldigt lätt att få spinn på bilen. Det är en riktigt ordentlig vinter faktiskt. Så här tycker jag vinten visar sig från sin bästa sida ändå. Snö med några få minusgrader.

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards