stinalill

Alla inlägg den 31 december 2008

Av Stina - 31 december 2008 15:20

.....och tiden går bara fortare och fortare. Månne det tyder på, att man nått ålderns höst....?? Minns att de gamla sa så och man undrade vad de menade.... Ja när man står inför ett nytt år, blir det ju gärna, att man ser tillbaka på året som har gått....


2008 började med sjukdom - lunginflammation och förmaksflimmer på nyåret. Och så småningom hjärtsvikten. Sen tycker jag, att hela året har bestått av sjukdom. Har det inte varit det ena så har det varit det andra.... 2008 var året då jag insåg, att för mig blir det inget mer kanotande och det blir inte heller någon mer utlandsresa för mig.  2008 var året då jag insett, att min kropp är äldre än jag själv - jag kommer att bli mer och mer beroende av hjälp från andra.....


2008 är oxå året då jag försökt lära mig, att vara nöjd med mindre - ta vara på de små stunderna, lära mig att jag behöver vila varje dag. Men det är oxå året då jag försökt lära mig, att ta emot hjälp - och vara ännu mer tacksam för mina barn och barnbarn och ännu mer tacksam för mina goa vänner..... Som alla har ställt upp för mig, när jag behövt!! Känner att den tacksamheten inte går att beskriva - bara en enda stor värme.....


2008 var oxå året då jag bestämde mig för att beställa bredband. Och jag började blogga!!! Det passar mig alldeles utmärkt, att kunna skriva av mig och samtidigt få lite respons då och då. Och på köpet få några fina bloggvänner!! Och även kunna läsa lite här och där om andra människors tankar i vardagen.


Jag minns oxå sommaren, när jag tog mig ner till sjön och njöt av solen, värmen och plask i badet - såå underbart!! Och jag har kunnat fortsätta sy och sy och sy!! Och ser oxå fram emot att kunna fortsätta sy och förverkliga en del av mina ideer, som finns i huvet ännu.....


Sen avslutar jag ju 2008 och börjar 2009 med flytten!! Kvitterade ut nycklarna idag och gick så in i lägenheten och kände av den. Konstaterade att den känns INTE bra. Det är mycket som behöver ändras, för att jag ska komma att trivas där. Bara lukterna!! Det var allt en riktig skitpelle, som bodde där innan! Och ändå är det ordentligt städat nu.... Funderar på att köpa nå´n sorts lukta-gott dit, som får pyra in lägenheten med go-lukt.


Sen så småningom får jag väl försöka sätta min prägel på lägenheten. Låta måla skåpluckor och inne i skåpen, tapetsera med mina färger på tapeter m m. Såg i vice värdens lägenhet - han hade köpt nå´n sorts fond med spegellister på till dörrarna, som man klistrar på - jättesnyggt! Sen ska det bli spännande, att se hur det kommer att se ut med min "syatelje´" i rummet så småningom. Det blir ju en klar fördel. Så får jag be Lotta och Annsan om smakråd lite då och då. Ja jag får bestämma mig för, att det KOMMER att bli bra.... Och jag slipper alla trappor! Det är ju dom som är orsaken till min flytt....


Så alltså - 2009 kommer att bli ETT GOTT NYTT ÅR!!!

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards