stinalill

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Stina - 4 december 2008 22:11

Den här gamla paketcykeln stod utanför Kvarnen i Norberg på första advent. Tycker den var så häftig! För er som tillhör den yngre generationen, kan jag berätta, att "förr i tiden" hade affärerna en springschas, som åkte ut med varor till folk. Då hade dom ofta en så´n här cykel, att ta varorna på. På skylten på cykelns ram stod så affärens namn. Att få jobb som springschas var ofta ett första jobb för ungdomar. Oftast var det förstås pojkar.... Sen kunde man jobba "upp" sig, så man fick mer och mer ansvar.


Det måste bli en kortis på bloggen ikväll. Inatt kunde jag inte sova igen. Låg och vred och vände till 3-tiden - sen gick jag upp. Gick och la mig vid halv 6 igen och sov sen till ca 10.30 Har legat i sängen en del idag, men inte sovit. Så ikväll borde jag väl somna - ska inte låta klockan bli för mycket - innan det blir sängdax.


Ann-Louise - visst vore jag tacksam, om ni kan inhandla golvet. Har nog tänkt, att det blir tungt för mig att bära.... Men ännu vet jag inte antalet kvadratmeter. Väntar på att spisen och kyl/frysen ska anlända - då kan jag ju gå in och mäta upp. Officiellt har jag inte tillträde till lägenheten förrän första januari..... Sen beror det ju på, om jag kan komma in tidigare. Vice värden sa ju, att jag får kvittera ut nycklarna så snart dom har plockar ur och städat lägenheten. Men när det blir, står skrivet i stjärnorna.... Så jag bara väntar....


God natt, god natt

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards