stinalill

Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Kartonger, kameror och tavlor....

Av Stina - 1 december 2008 17:57

Nu har jag tömt två skåp i köket och tömt fotoskåpet i rummet = sex fulla lådor!! Känns bra - även om inte tanten orkar särskilt mycket. Jag tar det lilla lugna i min egen takt. Det var svårt, att inte bli sittande med gamla kort, när jag tog ur fotoskåpet.... Jösses så många kort jag har på mina småungar!! Ändå har jag satt in de allra flesta kort i album undan för undan.  Många igenkännande leenden blev det.... Och gamla nostalgi minnen från resor jag gjort. Men jag var ganska hård och slängde en hel del. Inte foton men gamla kartor, kvitton och sån´t. Sen skulle ju alla negativ behöva gås igenom. Där finns ju negativ från 1800-kallt.... Men det överlåter jag  nog till eftervärlden att ta itu med....


Sen har jag ju sparat gamla kameror, som jag har nyttjat en gång i tiden. Bland annat en kamera med bälg. Den fick man fyrkantiga kort från. Använde den när flickorna var små. Prebens pappa och jag fotade jättemycket i svart-vitt. Och framkallade själva. Beskar och förstorade i de oändliga. Det var rätt kul, när man lyckades ta fram ett skarpt foto, som man var nöjd med. Sen har jag oxå en undervattenskamera. Vet inte om den fungera längre. Sen några andra kameror - en som jag fick av ungarna, när jag fyllde 45 år. Och sen min systemkamera, som jag fick av min f d make, när jag fyllde 50. Men den enda jag använder nu är min digitalkamera - den bästa.  Möjligtvis vore det kul att ha en digital systemkamera. Men, men kulor, kulor....


Nu till bilden ovan med nästa omgång tavlor. Nr 7 - ja vad ska man säga - nå´n gran såg jag inte till. Men ett fint glittrigt paket var det.  Nr 8 hade en lång skriven förklaring på någon kulturs gran, som såg ut som denna. Vacker i och för sig. Nr 9 var min favorit!! En varm rödorange glittrig gran med en taggtråd runt hela pannån!! Kul och talande - apropå julångest!. Nr 10 var det nog ett proffs som hade målat. Vacker, välgjord och julkortslik. Ändå lite själlös enligt min åsikt. Har du fallit för någon tavla hittills? Imorr´n kommer resterande tavlor....

 
 
Ingen bild

Ankie

1 december 2008 21:55

Granen uppe till vänster är väl en gran sedd uppifrån?

 
Ruth

Ruth

1 december 2008 22:51

Den första här som ser ut som ett paket var annorlunda och fin, men dock ingen gran, men en idé att sätta på väggen till jul. Förövrit tyckte inte jag att det var något speciellt, nääää, håller fortfarande på din !

Så duktig du har varit när du har röjt och donat, att sitta försjunken med gamla kort väcker många minnen och timmarna flyr i väg.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

2 december 2008 10:16

Oj, Stinalill ... här har jag inte hunnit med. Har suttit och läst in mig. Vilka fina tavlor ... Jag blev väldigt förtjust i nr.8 men nummerr 7 var ju rolig också, om man får säga så???

Du har pyssel nu, vännen ... men när det är klart är det klart och du kan pusta ut.
KRamen

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards