stinalill

Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Mitt hjärta klappar....

Av Stina - 14 december 2008 18:08

....egentligen inget särskilt för julen. Förstår inte riktigt, men det verkar som om min blogg ändå handlar väldigt mycket om julen....! Här är nu ett foto på ett stort pepparkakshjärta, som Annsan har gjort varsitt till alla till i fredax kväll!! Snyggt!! Det är vissa traditioner som hålls vid liv år från år. Undrar hur det ska bli, när inte Aina orkar hålla i Adventsfirandet längre....


Nu har jag inga tomma kartonger kvar. Ska ner på Coop imorr´n och höra om dom har nåra fler åt mig. Det är MYCKET kvar att packa!! Idag blev bokhyllan helt tom på allt - snäckor, statyer, gipshuvuden och andra prydnadsgrejer. Allt som är förknippat med så många minnen.... Alla böcker har jag packat tidigare. Så har jag börjat skruva ner från väggarna och lossat krokar från väggen. Jösses vad det finns mycket att göra....!! Det blev inte så värst mycket gjort ändå idag. Har haft en riktig trött dag idag oxå. Varit tvungen att ligga i sängen en hel del. Rätt irriterande faktiskt.....


Egentligen är nog 75% av alla grejer helt onödiga. När jag flyttade hit för tolv och ett halvt år sedan, hade jag två bokhyllesektioner, sängen, gungstolen, hörnskåpet, TV och en blombänk!! Det var allt!! Sen har jag köpt till undan för undan. Och fått grejer. När man ska flytta ser man tingens förbannelse.... När jag flyttade från huset i Esarby 1985, kom Emmaus och hämtade i princip alla möbler. Dom var gamla och skruttiga. Och jag köpte nytt till trean, som Preben och jag flyttade in i.  Det var en skön känsla.... Men även förenat med ångest. Minns att jag köpte en videobandspelare. Fick så´n ångest av, att jag slösade med pengar på nå´t så onödigt!! Så jag gick tillbaka till affären och frågade, om jag kunde få leasa den istället!! Inte särskilt rationellt precis.... och inte särskilt ekonomiskt heller för den delen..... Särskilt som jag egentligen var stadd vid kassa, eftersom jag ju hade sålt huset.


När jag senare flyttade till Lennarth, fick Preben en hel del av möblerna. Han flyttade till sitt första egna hem vid den tiden. Och Lennarths hus var ju möblat och klart. Därav nyinköp för mig vid skilsmässan sen. Jag har nog flyttat bortåt 20 gånger i mitt liv..... Månne det här blir sista flytten, innan det är dax för "hemmet"??  Ja tiden får visa.... Jag kan bara hoppas, att jag dör knall och fall INNAN jag blir alltför senil och gaggig. Men, men - det bestämmer man ju inte över. He e bar o tat som de kom.....



 
 
Ingen bild

Chatarina

14 december 2008 22:00

Hej Stina!
Nu var det några dagar sedan jag kollade (eller skrev) på bloggarna. Vilka fina foton på Maja, jätte söt tjej!! Och nog ser man att Karin och hon är lite lika!
Hade tänkt skriva på min blogg lite, men nu är båda barnen vakna - måste åtgärdas - så får jag se om jag orkar skriva sedan...
Kram Chatarina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stina - 24 oktober 2021 20:03

Ja inte vet jag..... det blev måånga knapptryckningar bara innan   jag kom hit!! Och hittade VAR jag skulle börja skriva nånstans.   Det tar allt ett tag, innan minnet poppar upp efter så många år.   så här nära ska ju t ex inte radern...

Av Stina - 31 december 2015 16:29

Så har julen kommit och försvunnit..... Den 22 dec åkte jag Riksfärdtjänst till fam Bergefur i Bennarby. Det är fantstiskt, att få åka taxi - 20 mil enkel resa!! Och xtra tacksam var jag på återresan den 27, då det var riktigt snöoväder!! Med många a...

Av Stina - 31 december 2015 12:45

Jaaa här är jag igen!!! Både jag och eventuella läsare har nog trott, att jag har slutat blogga.... Men det har jag ändå inte - även om det var ca tre månader sen jag skrev nå´t. Jag har känt mig så negativ, så det har jag inte velat dela med mig av....

Av Stina - 21 oktober 2015 01:14

Så blev det då en uppesittarnatt - igen.... Jag hade en "dejt" med Dr Amin i Köping idag. Och efter det kommer tankefjärilarna flygande. Och jag mitt nöt, ångrar att jag inte bad nå´n av döttrarna eller en vän att komma med - för att lyssna och ställ...

Av Stina - 9 oktober 2015 01:20

Ja nog har den där stora, lyckliga tacksamheten försvunnit. Men jag minns den som om alla möjligheter helt plötsligt öppnades!! Jag var frisk!!! Bara jag tränade upp konditionen nu, så skulle alla dörrar vara öppna för mig. Rent utav kanske jag skull...

Presentation


Fundringar från Tant Blå

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards